(At start we were discussing about Seela and how a child and an Arahath has similar levels of seela...)
https://drive.google.com/file/d/0BzrdWYYXdeiUaERWckhnajhhQlE/view?usp=sharing
Information posted in this forum are entirely of the respective members' personal views. The views posted on this open online forum of contributors do not constitute a recommendation buy or sell. The site nor the connected parties will be responsible for the posts posted on the forum and will take best possible action to remove any unlawful or inappropriate posts.
All rights to articles of value authored by members posted on the forum belong to the respective authors. Re-using without the consent of the authors is prohibited. Due credit with links to original source should be given when quoting content from the forum.
This is an educational portal and not one that gives recommendations. Please obtain investment advises from a Registered Investment Advisor through a stock broker
chinwi wrote:මා කලින් සඳහන් කළ පරිදි මෙහි කිසිම අමුත්තක් නැත. නමුත් මේ සිද්ධිය දක්වමින් මස් කෑම බුදුන්ට අනුකූල බව කීම ව්යාජයකි.
මේ කතාවෙ තිබෙන්නේ සොරුන් විසින් මරා දමන ලද සතෙක් ගැනය. එයින් පිසූ මස් තෙරණියට හමුවී ඉන් කොටසක් පූජා කල බවෙකි.
සතා මරනු ලැබීමෙන් පසු ඇයට හමු වන විට එය ආහාරයක් පමණි. එලෙස අහඹු ලෙස ලැබෙන ආහාරයක් ගැනීම, දානය සඳහා හෝ අපගේ ආහාරය සඳහා හෝ මරනු ලැබූ සත්ව මාංශ ගෙන පිස අනුභව කිරීම හා සම කිරීම අපහසු බව මට සිතේ.
---
නවීන වෛද්ය විද්යාව අනුව අපේ ආහාරයෙන් 8% ක් ප්රෝටීන් විය යුතුය.
සිංහල හාලේ ප්රෝටින් ප්රමාණය 8% කි.
හිටපු පොලිස් අධිකාරී RMP රනවන මහතා ( රොශාන් ගේ සීයා) බිත්තරවත් නොකයි. ඔහු ක්රීඩකයෙක් මෙන්ම මල්ලව පොර ශුරයෙකි. එකල එතුමා පොල් සම්බල් හා බත් කා ගොස් මස් ගාත් පිටින් ගිල එන ප්රති මල්ලවයින් ව උස්සා බිම දමන වාර අනන්තය.
චූටිපුතා යුධ හමුදාවෙ දිගු දුර විහිදුම් බලකායෙද?chutiputha wrote:මා ඇතුළු 10දෙනෙක්ගෙ කණ්ඩායමක් බොහොම අමාරු ශක්තිය වැයවන පුහුණු වීම් වල දැනටත් යෙදේ. පසුගිය සමයේ අතිශය බිහිසුණු ක්රියා දාම වල යෙදුනෙමු, එත් එකෙක්වත් මස් මලු හෝ බිත්තර නොකන බව මා හොදින් දනිමි.
SriLanBoy wrote:චූටිපුතා යුධ හමුදාවෙ දිගු දුර විහිදුම් බලකායෙද?chutiputha wrote:මා ඇතුළු 10දෙනෙක්ගෙ කණ්ඩායමක් බොහොම අමාරු ශක්තිය වැයවන පුහුණු වීම් වල දැනටත් යෙදේ. පසුගිය සමයේ අතිශය බිහිසුණු ක්රියා දාම වල යෙදුනෙමු, එත් එකෙක්වත් මස් මලු හෝ බිත්තර නොකන බව මා හොදින් දනිමි.![]()
එහෙනම් 10 දෙනෙක්ගෙ කණ්ඩායමක් ක්රියාදාමවල නිරත වුනා කියන්නෙ හරියට විශේෂ බලකායෙ සෙට් එකක් වගේ කියලයි මට හිතුනෙ. අනික දියතලාවෙ කිව්වම මතක් වෙන්නෙත් ඉතින්...chutiputha wrote:
අනේ නැ..SriLanBoy wrote:චූටිපුතා යුධ හමුදාවෙ දිගු දුර විහිදුම් බලකායෙද?chutiputha wrote:මා ඇතුළු 10දෙනෙක්ගෙ කණ්ඩායමක් බොහොම අමාරු ශක්තිය වැයවන පුහුණු වීම් වල දැනටත් යෙදේ. පසුගිය සමයේ අතිශය බිහිසුණු ක්රියා දාම වල යෙදුනෙමු, එත් එකෙක්වත් මස් මලු හෝ බිත්තර නොකන බව මා හොදින් දනිමි.![]()
SriLanBoy wrote:එහෙනම් 10 දෙනෙක්ගෙ කණ්ඩායමක් ක්රියාදාමවල නිරත වුනා කියන්නෙ හරියට විශේෂ බලකායෙ සෙට් එකක් වගේ කියලයි මට හිතුනෙ. අනික දියතලාවෙ කිව්වම මතක් වෙන්නෙත් ඉතින්...chutiputha wrote:
අනේ නැ..SriLanBoy wrote:චූටිපුතා යුධ හමුදාවෙ දිගු දුර විහිදුම් බලකායෙද?chutiputha wrote:මා ඇතුළු 10දෙනෙක්ගෙ කණ්ඩායමක් බොහොම අමාරු ශක්තිය වැයවන පුහුණු වීම් වල දැනටත් යෙදේ. පසුගිය සමයේ අතිශය බිහිසුණු ක්රියා දාම වල යෙදුනෙමු, එත් එකෙක්වත් මස් මලු හෝ බිත්තර නොකන බව මා හොදින් දනිමි.![]()
![]()
serene wrote:SriLanBoy wrote:එහෙනම් 10 දෙනෙක්ගෙ කණ්ඩායමක් ක්රියාදාමවල නිරත වුනා කියන්නෙ හරියට විශේෂ බලකායෙ සෙට් එකක් වගේ කියලයි මට හිතුනෙ. අනික දියතලාවෙ කිව්වම මතක් වෙන්නෙත් ඉතින්...chutiputha wrote:
අනේ නැ..SriLanBoy wrote:චූටිපුතා යුධ හමුදාවෙ දිගු දුර විහිදුම් බලකායෙද?chutiputha wrote:මා ඇතුළු 10දෙනෙක්ගෙ කණ්ඩායමක් බොහොම අමාරු ශක්තිය වැයවන පුහුණු වීම් වල දැනටත් යෙදේ. පසුගිය සමයේ අතිශය බිහිසුණු ක්රියා දාම වල යෙදුනෙමු, එත් එකෙක්වත් මස් මලු හෝ බිත්තර නොකන බව මා හොදින් දනිමි.![]()
![]()
Good one mate.![]()
SriLanBoy wrote:එහෙනම් 10 දෙනෙක්ගෙ කණ්ඩායමක් ක්රියාදාමවල නිරත වුනා කියන්නෙ හරියට විශේෂ බලකායෙ සෙට් එකක් වගේ කියලයි මට හිතුනෙ. අනික දියතලාවෙ කිව්වම මතක් වෙන්නෙත් ඉතින්...chutiputha wrote:
අනේ නැ..SriLanBoy wrote:චූටිපුතා යුධ හමුදාවෙ දිගු දුර විහිදුම් බලකායෙද?chutiputha wrote:මා ඇතුළු 10දෙනෙක්ගෙ කණ්ඩායමක් බොහොම අමාරු ශක්තිය වැයවන පුහුණු වීම් වල දැනටත් යෙදේ. පසුගිය සමයේ අතිශය බිහිසුණු ක්රියා දාම වල යෙදුනෙමු, එත් එකෙක්වත් මස් මලු හෝ බිත්තර නොකන බව මා හොදින් දනිමි.![]()
![]()
sashimaal wrote:First 30 minutes of our 2+ hour discussion with the Thero today:
(At start we were discussing about Seela and how a child and an Arahath has similar levels of seela...)
https://drive.google.com/file/d/0BzrdWYYXdeiUaERWckhnajhhQlE/view?usp=sharing
kass wrote:Shashi you and your friends seems to have a gud knowledge in Buddhism. I appreciate that. However I'm afraid these new teachings will take you away from the real Buddhism. Seems Samantha thero is also in the learning path. ගැටීම් ඇති වන්නේ බැදීම් නිසා. බැඳීම් ඇති තැන නිවනක් නෑ
slstock wrote:I listened to part of this. I guess one of the voices are yours is it ?
Anyway what he said about the Bikku "Seela" is true. Meaning one does not have to put a bogus show and one can be oneself.
But I can attest I have seen Bikkus ( including few 2 Thai ones ) who are more "seela" by nature due to their personality.
This hamudurowo has a different personality.
I said some concerns I had before.
But more on a positive note, his memory and knowledge is extremely good.
His talkativeness and debate is excellent.
I would go to the extreme of saying he is learned than many ( to my knowledge).
But I still have reservation and concerns on what he preaches/practices or some claims.
sashimaal wrote:First 30 minutes of our 2+ hour discussion with the Thero today:
(At start we were discussing about Seela and how a child and an Arahath has similar levels of seela...)
https://drive.google.com/file/d/0BzrdWYYXdeiUaERWckhnajhhQlE/view?usp=sharing
sashimaal wrote:Kass, explain what you are referring as ගැටීම් in below comment.
Thankskass wrote:Shashi you and your friends seems to have a gud knowledge in Buddhism. I appreciate that. However I'm afraid these new teachings will take you away from the real Buddhism. Seems Samantha thero is also in the learning path. ගැටීම් ඇති වන්නේ බැදීම් නිසා. බැඳීම් ඇති තැන නිවනක් නෑ
kass wrote:sashimaal wrote:Kass, explain what you are referring as ගැටීම් in below comment.
Thankskass wrote:Shashi you and your friends seems to have a gud knowledge in Buddhism. I appreciate that. However I'm afraid these new teachings will take you away from the real Buddhism. Seems Samantha thero is also in the learning path. ගැටීම් ඇති වන්නේ බැදීම් නිසා. බැඳීම් ඇති තැන නිවනක් නෑ
මේ හමුදුරුවෝ ප්රබල විදියට සම්ප්රදායක බුදු දහම එක්ක ගැටෙනවා. ඒ උන්වහන්සේ සත්ය අවබෝද කලයි සිතන නිසා. නිවන් අවබෝද කල කෙනෙකුට මේ විනාස වෙන ලෝකේ සමග ගැටීමක් තරඟයක් නෑ මොකද ඔවුන් මෙලොව සිටින කිසිම සත්වයෙකුට ලබාගන්න බැරි මට්ටමේ දියුණුවක් ලබා තියෙන නිසා ඔවුන් මම කියන සංකල්පය විනාස කරලා දාපු අය . ඒ නිසා මම රහත් උනා කියල කාටවත් කියන්න වත් අවශ්යතාවක් උන්වහන්සේලාට නෑ
.
උන්වහන්සේලා කිසි කෙනෙකුට challange කරන්නේ නෑ.Challenge කරලා දිනා ගන්න දෙයක් නෑ. වචන බාවිතය ඉතා සංවරයි.අදහස් පැහැදිලි ඉන්ද්රිය සංවරය ඉතා ඉහලයි. කෙලෙස් දුරු කල කෙනෙක් මම මගේය කියලා කිසිදෙයක් අල්ලන් ඉන්නේ නෑ . තමාව rebrand කරගන්නේ නෑ. කොටින්ම ඔව්න්ට මම කියල කෙනෙක් නෑ . ඉතින් උපන්දින සැමරුම් ගැන කවර කතාද . උන්වහන්සේ තර්කයේ දක්ෂයෙක් එහෙත් තර්ක ඔබව නිවන කර ගෙන යන්නේ නෑ .අවශ්ය අවබෝදය සහ අත්හැරීම පමණි . ඔබට අවබෝද වෙන්න වෙන්න ඔබ අත්හරින වේගය වැඩි වෙනවා. ඒ මගේ ගමන් කලොත් පමණයි සියලු දෙයින් මිදෙන්න පුළුවන්.
ඔබ මෙහි පලකල ස්වාමින් වහන්සේ මේ බොහෝ ලක්ෂණ උල්ලංගනය කර ඇති බව ඉතා පැහැදිලි. උන්වහන්සේ දෙසන ධර්මය මටනම් පැටලිලි සහිතයි. බුදුරජාණන් වහන්සේ දෙසු නිර්මල ධර්මය වළගම්බා රජසමයේ රහතන් වහන්සේලාගේ අනුශාසන මගින් ත්රිපිටක ගතකර අදද අපි අතර තියෙනවා. මේ නව මාර්ගය ඔබ ගියොත් ඔබට ඔබවත් නැති වෙන්න පුළුවන් උන්වහන්සේටත් වෙලා තිබෙන්නේ එයමයි. සංගයා වහන්සේ විවේචනය කිරීම ගිහියන්ට පව් සිදුවෙන දෙයක්. මම මේ පිළිතුර පලකලේ ඔබ අසු පැනයට පමණි. තීරණය ඔබ සතුයි
sashimaal wrote:Kass,
I'll explain about ගැටීම් from an answer a friend of mine used to explin to another person.
Rest of what you have mentioned have been asked in the videos over and over. So i will not discuss those.
-----------
Speaking with force does not translate to anger!
Once a horse trainer called Kesi comes and asks Buddha "Sir, you are described as Purisa Damma Sarathi - the expert in the training of men. How do you train men?" To this the Buddha replies "Kesi, just like how you train horses I train them in soft, kind manner. But I train them in harsh ways, too. Sometimes, I'll mix the 2 methods - both soft and harsh. If he does not respond to this method I kill him. What I mean by 'killing' is : If I cannot train him in all those 3 methods, I will refrain from instructing him - from advising him."
Sutta's are full of instances where Arhats acted and spoke with force when neccessary. There is an example where monks were sitting waiting for the Buddha to start instructing them but the Buddha was silent. When asked why he answers 'the audience is unclean.' Ven Moggallana understands that he is talking about one specific monk and grabs him and shoves him out the door and closes the door.
There is an example where of Buddha himself. He goes to teach thunba jatila's and tries the soft method. He tries the soft method for days. And finally they say 'this monk is great but not an arhat like us.' To this Buddha responds harshly and says 'Not only are you not an Arhat, you don't even know the way to Arhathood.' They say 'this soft monk is harsh today' and pays attention. This day they understand the dhamma.
The problem is Theravada culture has handed down a mental picture of an "Arhat" to us. When we hear Arhat we try to match them to that picture. This mythical Arhat walks so softly and weightlessly that he barely makes footprints in the soft dirt. He suddenly appears and disappears and travels in the sky. He speaks with a slow, soft female voice. Much softer than the fake female voice Sri Lankan monks preach in. So when venerable Samanthabhadra claims he is Arhat, that destroys the mental picture that they built, which understandably calls for retaliation.
When there are two people asking questions in a time constrained interview, and both of them with high voice, and if one's enlightenment stops that person from responding in a suitable force of voice to express everything that he has to say, then that to me is not an enlightened person but some sort of brainless Zombie. If enlightenment stops me from effective communication then, no thanks to that enlightenment.
Most important thing is Venerable Samanthabhadra did not go to personally attack the interviewers and try to win the debate. Though spoken with force, he stuck to the message he wanted to convey. Even when one interviewer asked "how do you know that I am not an Arhat" he politely replied "I know from the questions you ask." Agree with it or not VS stuck to the Dhamma. People who are angry do not stick to the message at hand but out of anger they attack the person, and thereby try to discredit what he says. A very primitive way of discrediting a person's message is calling them crazy. For example if Venerable Samanthabhadra tried to clinically diagnose those two interviewers with mental disorders and thereby tried to discredit their accusations, then I would surely agree that he spoke with mal mind, animosity, hatred and anger. He did not do that.
And since he did not even come close to that and stuck to his explanation, regardless of what tone he spoke in, it is 'effective communication' in my book.
May the seekers with balanced minds that are motivated find them and listen _/\_kass wrote:sashimaal wrote:Kass, explain what you are referring as ගැටීම් in below comment.
Thankskass wrote:Shashi you and your friends seems to have a gud knowledge in Buddhism. I appreciate that. However I'm afraid these new teachings will take you away from the real Buddhism. Seems Samantha thero is also in the learning path. ගැටීම් ඇති වන්නේ බැදීම් නිසා. බැඳීම් ඇති තැන නිවනක් නෑ
මේ හමුදුරුවෝ ප්රබල විදියට සම්ප්රදායක බුදු දහම එක්ක ගැටෙනවා. ඒ උන්වහන්සේ සත්ය අවබෝද කලයි සිතන නිසා. නිවන් අවබෝද කල කෙනෙකුට මේ විනාස වෙන ලෝකේ සමග ගැටීමක් තරඟයක් නෑ මොකද ඔවුන් මෙලොව සිටින කිසිම සත්වයෙකුට ලබාගන්න බැරි මට්ටමේ දියුණුවක් ලබා තියෙන නිසා ඔවුන් මම කියන සංකල්පය විනාස කරලා දාපු අය . ඒ නිසා මම රහත් උනා කියල කාටවත් කියන්න වත් අවශ්යතාවක් උන්වහන්සේලාට නෑ
.
උන්වහන්සේලා කිසි කෙනෙකුට challange කරන්නේ නෑ.Challenge කරලා දිනා ගන්න දෙයක් නෑ. වචන බාවිතය ඉතා සංවරයි.අදහස් පැහැදිලි ඉන්ද්රිය සංවරය ඉතා ඉහලයි. කෙලෙස් දුරු කල කෙනෙක් මම මගේය කියලා කිසිදෙයක් අල්ලන් ඉන්නේ නෑ . තමාව rebrand කරගන්නේ නෑ. කොටින්ම ඔව්න්ට මම කියල කෙනෙක් නෑ . ඉතින් උපන්දින සැමරුම් ගැන කවර කතාද . උන්වහන්සේ තර්කයේ දක්ෂයෙක් එහෙත් තර්ක ඔබව නිවන කර ගෙන යන්නේ නෑ .අවශ්ය අවබෝදය සහ අත්හැරීම පමණි . ඔබට අවබෝද වෙන්න වෙන්න ඔබ අත්හරින වේගය වැඩි වෙනවා. ඒ මගේ ගමන් කලොත් පමණයි සියලු දෙයින් මිදෙන්න පුළුවන්.
ඔබ මෙහි පලකල ස්වාමින් වහන්සේ මේ බොහෝ ලක්ෂණ උල්ලංගනය කර ඇති බව ඉතා පැහැදිලි. උන්වහන්සේ දෙසන ධර්මය මටනම් පැටලිලි සහිතයි. බුදුරජාණන් වහන්සේ දෙසු නිර්මල ධර්මය වළගම්බා රජසමයේ රහතන් වහන්සේලාගේ අනුශාසන මගින් ත්රිපිටක ගතකර අදද අපි අතර තියෙනවා. මේ නව මාර්ගය ඔබ ගියොත් ඔබට ඔබවත් නැති වෙන්න පුළුවන් උන්වහන්සේටත් වෙලා තිබෙන්නේ එයමයි. සංගයා වහන්සේ විවේචනය කිරීම ගිහියන්ට පව් සිදුවෙන දෙයක්. මම මේ පිළිතුර පලකලේ ඔබ අසු පැනයට පමණි. තීරණය ඔබ සතුයි
kass wrote:sashimaal wrote:Kass,
I'll explain about ගැටීම් from an answer a friend of mine used to explin to another person.
Rest of what you have mentioned have been asked in the videos over and over. So i will not discuss those.
-----------
Speaking with force does not translate to anger!
Once a horse trainer called Kesi comes and asks Buddha "Sir, you are described as Purisa Damma Sarathi - the expert in the training of men. How do you train men?" To this the Buddha replies "Kesi, just like how you train horses I train them in soft, kind manner. But I train them in harsh ways, too. Sometimes, I'll mix the 2 methods - both soft and harsh. If he does not respond to this method I kill him. What I mean by 'killing' is : If I cannot train him in all those 3 methods, I will refrain from instructing him - from advising him."
Sutta's are full of instances where Arhats acted and spoke with force when neccessary. There is an example where monks were sitting waiting for the Buddha to start instructing them but the Buddha was silent. When asked why he answers 'the audience is unclean.' Ven Moggallana understands that he is talking about one specific monk and grabs him and shoves him out the door and closes the door.
There is an example where of Buddha himself. He goes to teach thunba jatila's and tries the soft method. He tries the soft method for days. And finally they say 'this monk is great but not an arhat like us.' To this Buddha responds harshly and says 'Not only are you not an Arhat, you don't even know the way to Arhathood.' They say 'this soft monk is harsh today' and pays attention. This day they understand the dhamma.
The problem is Theravada culture has handed down a mental picture of an "Arhat" to us. When we hear Arhat we try to match them to that picture. This mythical Arhat walks so softly and weightlessly that he barely makes footprints in the soft dirt. He suddenly appears and disappears and travels in the sky. He speaks with a slow, soft female voice. Much softer than the fake female voice Sri Lankan monks preach in. So when venerable Samanthabhadra claims he is Arhat, that destroys the mental picture that they built, which understandably calls for retaliation.
When there are two people asking questions in a time constrained interview, and both of them with high voice, and if one's enlightenment stops that person from responding in a suitable force of voice to express everything that he has to say, then that to me is not an enlightened person but some sort of brainless Zombie. If enlightenment stops me from effective communication then, no thanks to that enlightenment.
Most important thing is Venerable Samanthabhadra did not go to personally attack the interviewers and try to win the debate. Though spoken with force, he stuck to the message he wanted to convey. Even when one interviewer asked "how do you know that I am not an Arhat" he politely replied "I know from the questions you ask." Agree with it or not VS stuck to the Dhamma. People who are angry do not stick to the message at hand but out of anger they attack the person, and thereby try to discredit what he says. A very primitive way of discrediting a person's message is calling them crazy. For example if Venerable Samanthabhadra tried to clinically diagnose those two interviewers with mental disorders and thereby tried to discredit their accusations, then I would surely agree that he spoke with mal mind, animosity, hatred and anger. He did not do that.
And since he did not even come close to that and stuck to his explanation, regardless of what tone he spoke in, it is 'effective communication' in my book.
May the seekers with balanced minds that are motivated find them and listen _/\_kass wrote:sashimaal wrote:Kass, explain what you are referring as ගැටීම් in below comment.
Thankskass wrote:Shashi you and your friends seems to have a gud knowledge in Buddhism. I appreciate that. However I'm afraid these new teachings will take you away from the real Buddhism. Seems Samantha thero is also in the learning path. ගැටීම් ඇති වන්නේ බැදීම් නිසා. බැඳීම් ඇති තැන නිවනක් නෑ
මේ හමුදුරුවෝ ප්රබල විදියට සම්ප්රදායක බුදු දහම එක්ක ගැටෙනවා. ඒ උන්වහන්සේ සත්ය අවබෝද කලයි සිතන නිසා. නිවන් අවබෝද කල කෙනෙකුට මේ විනාස වෙන ලෝකේ සමග ගැටීමක් තරඟයක් නෑ මොකද ඔවුන් මෙලොව සිටින කිසිම සත්වයෙකුට ලබාගන්න බැරි මට්ටමේ දියුණුවක් ලබා තියෙන නිසා ඔවුන් මම කියන සංකල්පය විනාස කරලා දාපු අය . ඒ නිසා මම රහත් උනා කියල කාටවත් කියන්න වත් අවශ්යතාවක් උන්වහන්සේලාට නෑ
.
උන්වහන්සේලා කිසි කෙනෙකුට challange කරන්නේ නෑ.Challenge කරලා දිනා ගන්න දෙයක් නෑ. වචන බාවිතය ඉතා සංවරයි.අදහස් පැහැදිලි ඉන්ද්රිය සංවරය ඉතා ඉහලයි. කෙලෙස් දුරු කල කෙනෙක් මම මගේය කියලා කිසිදෙයක් අල්ලන් ඉන්නේ නෑ . තමාව rebrand කරගන්නේ නෑ. කොටින්ම ඔව්න්ට මම කියල කෙනෙක් නෑ . ඉතින් උපන්දින සැමරුම් ගැන කවර කතාද . උන්වහන්සේ තර්කයේ දක්ෂයෙක් එහෙත් තර්ක ඔබව නිවන කර ගෙන යන්නේ නෑ .අවශ්ය අවබෝදය සහ අත්හැරීම පමණි . ඔබට අවබෝද වෙන්න වෙන්න ඔබ අත්හරින වේගය වැඩි වෙනවා. ඒ මගේ ගමන් කලොත් පමණයි සියලු දෙයින් මිදෙන්න පුළුවන්.
ඔබ මෙහි පලකල ස්වාමින් වහන්සේ මේ බොහෝ ලක්ෂණ උල්ලංගනය කර ඇති බව ඉතා පැහැදිලි. උන්වහන්සේ දෙසන ධර්මය මටනම් පැටලිලි සහිතයි. බුදුරජාණන් වහන්සේ දෙසු නිර්මල ධර්මය වළගම්බා රජසමයේ රහතන් වහන්සේලාගේ අනුශාසන මගින් ත්රිපිටක ගතකර අදද අපි අතර තියෙනවා. මේ නව මාර්ගය ඔබ ගියොත් ඔබට ඔබවත් නැති වෙන්න පුළුවන් උන්වහන්සේටත් වෙලා තිබෙන්නේ එයමයි. සංගයා වහන්සේ විවේචනය කිරීම ගිහියන්ට පව් සිදුවෙන දෙයක්. මම මේ පිළිතුර පලකලේ ඔබ අසු පැනයට පමණි. තීරණය ඔබ සතුයි
බුදුවරයෙක් සහ රහතන් වහන්සේ නමක් අතර විසාල වෙනසක් තිබෙනවා .බුදුරජාණන් වහන්සේ සාසනයේ නායකයා සමහර අවස්ථාවල දඬුවම් දීලා තියෙනවා හැබැයි ඒ උන්වහන්සේගේ ශීලය ආරක්ෂා කරගෙන. තද පණිවිඩයක් උනත් වෛරයෙන් තොරව දේශනා කරන්න උන්වහන්සේලාට පුළුවන් . ආර්ය පුත්රයෙක් ගේ ශ්රුජු බව කියන්නේ මේකට කියල මට හිතෙන්නේ. උන්වහන්සේලා චන්ඩි වගේ කෑ ගහන්නේ නෑ හැබැයි නොජල් විදියට කොන්ද නමන්නේත් නෑ
For a change I like if you go through my post on the same religious matters and get update your knowledge. I'm not saying it is the right path, It is ur understanding and your judgement.
https://forum.lankaninvestor.com/t4629-topic
not to waste your time thinking about his seela. It has been done many a time and answered many a time by the Priest.
chinwi wrote:not to waste your time thinking about his seela. It has been done many a time and answered many a time by the Priest.
I think no one can question his seela. Mainly Seela is cultivated inside someones mind.
I think Kass is also not concerned about his seela.
As I see the mess is with this monk's entire lifestyle .
When a person develop peace inside his mind it reflects outwards. Peace means peace in mind = නිවීම => නිවන .
At this state, 'මමත්වය' or 'me' is no more important or actually nonexistent .
I have met people following Christianity or Islam reaching some calm state of mind. They act differently to others. In those religions they get it by living with God. That behavior or lifestyle change comes naturally.
In Buddhism it goes further. Buddhism directly analyse the process and guide you to go to complete emptiness.
The problem with that monk is he always challenge others and other practices. He talk about himself. Do many things highlighting his existence.
That is impossible with a person who has attained total emptiness. Thus makes the suspicion about his path. With that suspicion no one can follow his path for his own benefit in clear mind although the sermons of ven. monk are exiting , excellent and well explained.
Backstage wrote:I listened to the clip last night, (not to hurt anyone) but what a waste of time. I find it difficult to believe that anyone who practices even the basics of dhamma , cant see through this crude showmanship in the guise of the dhamma. Appalling.
Bhuddist teachers that I follow. SN Goenka, Bhante Henepola Gunaratne , Gampaha Premasiri thero, Ajhan Sumedho, Ajhan Brahmavanso.
sashimaal wrote:
Backstage wrote:I listened to the clip last night, (not to hurt anyone) but what a waste of time. I find it difficult to believe that anyone who practices even the basics of dhamma , cant see through this crude showmanship in the guise of the dhamma. Appalling.
Bhuddist teachers that I follow. SN Goenka, Bhante Henepola Gunaratne , Gampaha Premasiri thero, Ajhan Sumedho, Ajhan Brahmavanso.
Backstage wrote:sashimaal wrote:
Backstage wrote:I listened to the clip last night, (not to hurt anyone) but what a waste of time. I find it difficult to believe that anyone who practices even the basics of dhamma , cant see through this crude showmanship in the guise of the dhamma. Appalling.
Bhuddist teachers that I follow. SN Goenka, Bhante Henepola Gunaratne , Gampaha Premasiri thero, Ajhan Sumedho, Ajhan Brahmavanso.
Sashi, since this is about the dhamma (truth) , I had to say what I felt. I have met radical monks, but this guy to me is as bad a ven. gandassara of the bbs, or worse in terms of deception.
sashimaal wrote:In vain, we could have taken you when we went there last week (hope the clip you were referring to was about that).Backstage wrote:sashimaal wrote:
Backstage wrote:I listened to the clip last night, (not to hurt anyone) but what a waste of time. I find it difficult to believe that anyone who practices even the basics of dhamma , cant see through this crude showmanship in the guise of the dhamma. Appalling.
Bhuddist teachers that I follow. SN Goenka, Bhante Henepola Gunaratne , Gampaha Premasiri thero, Ajhan Sumedho, Ajhan Brahmavanso.
Sashi, since this is about the dhamma (truth) , I had to say what I felt. I have met radical monks, but this guy to me is as bad a ven. gandassara of the bbs, or worse in terms of deception.
කිත්සිරි ද සිල්වා (9679) |
| |||
yellow knife (6980) |
| |||
nihal123 (6327) |
| |||
slstock (6216) |
| |||
sashimaal (5785) |
| |||
Ethical Trader (5568) |
| |||
serene (4850) |
| |||
Backstage (3803) |
| |||
Sriranga (3226) |
| |||
The Invisible (3116) |
|
» CCS.N0000 ( Ceylon Cold Stores)
» Sri Lanka plans to allow tourists from August, no mandatory quarantine
» When Will It Be Safe To Invest In The Stock Market Again?
» Dividend Announcements
» MAINTENANCE NOTICE / නඩත්තු දැනුම්දීම
» ඩොලර් මිලියනයක මුදල් සම්මානයක් සහ “ෆීල්ඩ්ස් පදක්කම” පිළිගැනීම ප්රතික්ෂේප කළ ගණිතඥයා
» SEYB.N0000 (Seylan Bank PLC)
» Here's what blind prophet Baba Vanga predicted for 2016 and beyond: It's not good
» The Korean Way !
» In the Meantime Within Our Shores!
» What is Known as Dementia?
» SRI LANKA TELECOM PLC (SLTL.N0000)
» THE LANKA HOSPITALS CORPORATION PLC (LHCL.N0000)
» Equinox ( වසන්ත විෂුවය ) !
» COMB.N0000 (Commercial Bank of Ceylon PLC)
» REXP.N0000 (Richard Pieris Exports PLC)
» RICH.N0000 (Richard Pieris and Company PLC)
» Do You Have Computer Vision Syndrome?
» LAXAPANA BATTERIES PLC (LITE.N0000)
» What a Bank Run ?
» 104 Technical trading experiments by HUNTER
» GLAS.N0000 (Piramal Glass Ceylon PLC)
» Cboe Volatility Index
» AHPL.N0000
» TJL.N0000 (Tee Jey Lanka PLC.)
» CTBL.N0000 ( CEYLON TEA BROKERS PLC)
» COMMERCIAL DEVELOPMENT COMPANY PLC (COMD. N.0000))
» Bitcoin and Cryptocurrency
» CSD.N0000 (Seylan Developments PLC)
» PLC.N0000 (People's Leasing and Finance PLC)
» Bakery Products ?
» NTB.N0000 (Nations Trust Bank PLC)
» Going South
» When Seagulls Follow the Trawler
» Re-activating
» අපි තමයි හොඳටම කරේ !
» මේ අර් බුධය කිසිසේත්ම මා විසින් නිර්මාණය කල එකක් නොවේ
» SAMP.N0000 (Sampath Bank PLC)
» APLA.N0000 (ACL Plastics PLC)
» AVOID FALLING INTO ALLURING WEEKEND FAMILY PACKAGES.
» Banks, Finance & Insurance Sector Chart
» VPEL.N0000 (Vallibel Power Erathna PLC)
» DEADLY COCKTAIL OF ISLAND MENTALITY AND PARANOID PERSONALITY DISORDER MIX.
» WATA - Watawala
» KFP.N0000(Keels Food Products PLC)
» Capital Trust Broker in difficulty?
» IS PIRATING INTELLECTUAL PROPERTY A BOON OR BANE?
» What Industry Would You Choose to Focus?
» Should I Stick Around, or Should I Follow Others' Lead?