රහතෙකු වන නිවැරදි මග 1 ( සිරි සමන්තභද්ර මහා ස්වාමින් වහන්සේ )
- chutiputhaTop contributor
- Posts : 1948
Join date : 2014-11-09
Age : 37
Location : SL
Re: රහතෙකු වන නිවැරදි මග 1 ( සිරි සමන්තභද්ර මහා ස්වාමින් වහන්සේ )
අනේ පින්සිද්ද වෙයි ත්රිපිටකයේ 18වෙනි පොත,කුද්දක නිකායේ ප්රථම කොටසේ,බුද්දක පාඨය 7 වෙනි කොටස,විනාඩි දෙකක් කියවන්න...
නිකන් පව් පොරෝ ගන්නෙපා ශෂී...මට ඇත්තටම හරිම කණගාටුයි.
අපට අමුතුවෙන් ගවේෂණය කරන්න දෙයක් නැ බුදුදහම ගැන,එහෙම කරන්නේ දහම කෙරේ සැකයක් තියෙන අය,ආගම ශ්රද්ධාව සිත කය වචනය ඔක්කොම එකට ගමන් කරන්න ඕන,මේවා තේරුම් ගන්න තමයි,එදා නොවිදින දුක් විදලා බුදුන් දෙසු ධර්මය රහත් මුක පරම පරවෙන් ඉදිරියට ගෙනත් අන්තිමටම අලුවිහරේදී වලගම්ම්බා රජු සමයේ ග්රන්ථාරූඩ කළේ..ත්රිපිටකයේ
අපේ හාමුදුරුවරු බුද්ධ ශ්රාවකයෝ මිසක් බුදුවරු නොවේ,එත් බුදුවරු වගේ රගපාන අය ඉන්නවා.
අඩුම ගානේ පංචසීලය වත් ආරක්ෂා නොකරන කෙනෙක් හැටියට මට ඒ චීවර ධාරී කෙනාව දැනෙන්නේ..
සමාවෙන්න ඔබ කැමති එතුමන්ට එහෙම කීම සම්බන්දව.
ගොඩක් දේශපාලන මහත්තයට හොද කටක් තියෙනවා,හොද හඬක් තියෙනවා,එත් ඒ අයට ප්රතිපත්තියක් නැ,තමන්ගේ වාසියට අදහස් ප්රකාශ කරනවා,අපේ මෝඩ මිනිස්සුන් ටික දෙනෙක් මුල වෙනවා..
ඒ වගේමයි,පංච සීලය තියෙන්නේ ගිහියන්ට,තවද අටසිල්,දස සිල්,ට්රිකොටි පර්ශුද්ධ සීලය ගොඩක් කැපකිරීම් කරන්නන ඕන ඉහලට යන්න යන්න..
ඉතින් 5ක් රකින්න බැරුව,ඊට එහා කතා කරන එකෙනුත් 2වෙනි ශික්ෂාපදය කැඩෙනවා.එතුමන්ට ඒක අමටක ඇති
sashimaal wrote:While we discuss issues about the Thero, and before discussing about the Path, let's listen to a sermon that explains Maha Mangala Suthraya - a Suthra we all have heard and some say daily.
You will learn a lot !
- chinwiTop contributor
- Posts : 999
Join date : 2014-02-23
Re: රහතෙකු වන නිවැරදි මග 1 ( සිරි සමන්තභද්ර මහා ස්වාමින් වහන්සේ )
Ethical Trader wrote:chinwi wrote:චූටි පුතා,
මේ මස් හෝ ආහාර පිලිබඳ මගේ මතයක්.
බුදුදහමේ අනුව සියලු වස්තූන් ආපෝ, තේජෝ, වායෝ, පඨවි ලෙස නිමැවී ඇති බවත් අනිත්යය යනු ඒ වස්තූන් ඒ එකිනෙක ස්වභාව අතර චංචල වීම බවත් කියැවේ.
මේ පදාර්ථයේ අවස්ථා 4 ය. බුදුන් ට පෙර හින් දු දහමේ ආකාශ් ලෙස තව භූතයෙක් ගැන ඉගැන් වේ. (පංච මහා භූත) නමුත් ආකාශය (ස්පේස්) පදාර්ථයක් නොවන බැවි බුදුහිමියන් එය ඉවත් කළ සේක.
මේ මට තේරෙන හැටි:
ආහාරයක් ලෙස බත් හෝ මස් පිලියෙල කළ පසු තවදුරටත් ඒවා ජීවී නොවේ. සතා මරන මොහොතේ සියලු පාප හෝ බැඳීම් සිදුවන අතර ඉන් පසු ඒවා "එම සතා ට අයත් මස් " නොවේ. සතෙක් නැත. ඇත්තේ පදාර්ථයක් පමනි. ඒවා අනිත් සියලු දේ මෙන්ම අනිත්ය වස්තූන් පමණකි.
නමුත් ඒවා සොරකම් කළ හෝ බලෙන් ගත් මස් වේ.
සතාගේ මස් ලෙසම ගන්න කියා දුන්නා නම් මූලික හරයන් ට, මුල් ඉගැන්වීම වලට පටහැනි වෙන්න තිබුන.
ඒ නිසා පෙර ඥාතියෙකුගේ මස් විය හැකිය යන්න මසින් වැලකී තම චිත්ත සැනසීම සඳහා යොදා ගත හැකි වූවත් ගැඹුරු බුදු දහමේ දී එසේ ගැනීම හරයක් නැති දෙයක් වෙයි.
මස් කෑම එකහෙලා තහනම් නොකිරීමට හේතුවද මෙ යයැයි සිතමි.
Chinvi, you are absolutely correct but eating meat creates demand for meat and encourages killing more animals for meat. Indirect pursuation is there.
In 1987, I was in USA. Americans whome I met asked me why I eat meat being a Buddhist. I felt guilty, because I was encouraging killing indirectly by eating meat. Even though I was aware of the explanation you gave here, I did not bother to explain it to them that way, as I too had already become a party to that sin indirectly.
Any way, it is a debatable question whether the meat we buy from the market is "Thricotika Parishudda Mansa" or not. ?Is it OK if we eat meat offered to us without demand at a party. Then again I see there is an in-direct encouragement to offer meat at parties if you just eat what is offered. Therefore, I finally decided to become a vegitarian.
you are absolutely correct but eating meat creates demand for meat and encourages killing more animals for meat. Indirect pursuation is there.
Agreed. I wanted to tell why Buddha didn't talk much about eating meat.
I have no greed for meat. My favorite is vegetables specially fresh salads.
මෙහිදී අප සැලකිය යුත්තේ එ දවස හා මෙ දවසයි.
වසර 2600 කට පෙර ඉන්දියාවේ යමෙක් මස් ආහාරයට ගත් පලියට අද මෙන් අමුතු demand වෙනසක් ඇති නොවුනු බව පැහැදිලියි.
මස් කැම මහා මැජික් එක නොවූ බවයි මා සිතන්නේ. අපේ පැරණි ගම්වලත් මෙසේ තිබුනා. ගෝන ගාතයක් ලැබුන විට කා අතරේත් බෙදී ගියා.
අද එසේ නොවේ. මස් යනු මහා වෙළෙඳ පොලක් නිර්මාණය කර ඇති ආර්ථික භාන්ඩයක්.
එහිදී ඔබ කියනවාක් මෙන් ම අපි එකිනෙකා ගේ මස් මිලදී ගැනීම කෙලින්ම සත්වයන් ගේ මැරුම් කන ප්රමානය තීරනය කෙරෙනව.
ඒ කියන්නෙ බුදුන් දවස මෙන් නොව දැන් අප මේ ක්රියාවලියේ ප්රභල කොටසක් වෙලා.
ඒ නිසා බුදුන් දවස සතුන් ගේ මරනය ගැන දැක්වූ හේතු ඵලයන් අද වෙන විට මස් කෑම වෙතද එන්න පුලුවන් බවයි මගේද සිතුවිල්ල.
මට මස් හොඳට රහට උයන්න පුලුවන්. නමුත් වසර 10 ක පමන සිට මාගේ ආහාරය සඳහා මස් මිලට ගෙන නැත. නමුත් අන් අය සඳහා සමහර විටක ගන්නට සිදුවේ.
- chutiputhaTop contributor
- Posts : 1948
Join date : 2014-11-09
Age : 37
Location : SL
Re: රහතෙකු වන නිවැරදි මග 1 ( සිරි සමන්තභද්ර මහා ස්වාමින් වහන්සේ )
ඔබ කඩේට ගිහින් මස් ඉල්ලනවා,ඒ කඩේ මස් නැ,
මේ වගේ ගොඩක් දෙනෙක් ඒ කඩෙන් මස් ඉල්ලනවා,එත් එතන නැ,
කඩේ මුදලාලි කල්පනා කරනවා,කුකුලන්,උරන්,ගවයන් ටිකක් ගේන්න.
ඔන්න අයෙත් මිනිස්සු මස් ඉල්ලද්දී එයට කැමති මසක් දෙන්න කඩේ මුදලාලි ලග සත්තු ඉන්නවා.
කුකුල් මස් ඉල්ලුවම කුකුළා මරනවා,හරකා ඉල්ලුවම හරකා මරනවා,උරා ඉල්ලුවම උරා මරනවා,
ඉල්ලුවේ කිලෝවයි,නමුත් කිලෝ දෙකක් තියෙන නිසා,ඉතුරු කිලෝව ශීතකරණයේ දානවා..ඔන්න දැන් වැඩේ යනවා,ඉල්ලුමට අනුව සැපයුම.මස් කන්න තියෙන ආසාවට,ආසාව අවශ්යතාවය වෙනවා(අසාවන් අඩු කරන්න කියල බුද්ධාගමේ තියෙනවා නේද?සීලය-ප්රජ්ජ්නාවෙන් සිත කය වචනය සංවර කිරීම),ඔන්න අවස්යතවයට අනුව ඉල්ලුම් කරනවා,ඔන්න ඉතින් මුදලාලි බඩු දෙනවා...
දැන් මට කියන්න බලන්න ඉල්ලුමක් නැත්තම අර සත්තු ටික මැරෙනවද?
කාටවත් හිරිහැරයක් කරදරයක් නැතුව ජිවත් වෙන්න ඉගැන්නුවේ මගේ දෙමුපියෝ..
පොඩ්ඩක් පිහියක් බෙල්ලට තියල කපාගෙන බලන්න,කොච්චර නම් සනීපද කියලා,
අනේ මොහොතකටවත් හිතුවද අර සතාට කොච්චර අමාරුද කියලා..
ඔබ මස් නොඉල්ලුවනම් උව මරනවද,එසේම ඔබ සියලු දෙනාම මස් නොඉල්ලුව නම් එටන ඉල්ලුමක් නැ,ඉල්ලුමක් නැති තැන සැපයුමක් නැ.
පසුව ලියමි.
එක් අයෙක් හරි ඉන්නවා නම් තමන්ට මස් කන්න ඕන නිසා,තමන් විසින්ම සත්ව මරල ගෙදර උයලා කන කෙනෙක් මම ඔහු ගැන ආඩම්බර වෙමි,මොකද තමන්ගේ ආසාවට ඒ සතා මැරීමේ පව ටව කෙනෙක් පිට නොතමු හෙයිනි,බළලුන් ලවා කොස් අට බාවන අයට වඩා කොන්ද ඍජු අය ඇතයි මා සිතමි.
මා ගැන පෞද්ගලිකව දන්නා අය මේ ෆෝරමය තුල සිටිනවා,මගේ දිවිපෙවෙත සහ කෑම බිම ගැන ඔවුන් හොදින් දන්නවා.සැපයුම අති මහත් උවත් මා එසේ නොගන්නේ ඒ ගැන ආසාවක් නැති කමත්,ඉල්ලුම වැඩි කිරීමට අකමැති නිසා බවත් පැහැදිලි සිතින් එක්සිත්ව,එක්සත්ව ප්රකාශ කරමි.
chinwi wrote:Ethical Trader wrote:chinwi wrote:චූටි පුතා,
මේ මස් හෝ ආහාර පිලිබඳ මගේ මතයක්.
බුදුදහමේ අනුව සියලු වස්තූන් ආපෝ, තේජෝ, වායෝ, පඨවි ලෙස නිමැවී ඇති බවත් අනිත්යය යනු ඒ වස්තූන් ඒ එකිනෙක ස්වභාව අතර චංචල වීම බවත් කියැවේ.
මේ පදාර්ථයේ අවස්ථා 4 ය. බුදුන් ට පෙර හින් දු දහමේ ආකාශ් ලෙස තව භූතයෙක් ගැන ඉගැන් වේ. (පංච මහා භූත) නමුත් ආකාශය (ස්පේස්) පදාර්ථයක් නොවන බැවි බුදුහිමියන් එය ඉවත් කළ සේක.
මේ මට තේරෙන හැටි:
ආහාරයක් ලෙස බත් හෝ මස් පිලියෙල කළ පසු තවදුරටත් ඒවා ජීවී නොවේ. සතා මරන මොහොතේ සියලු පාප හෝ බැඳීම් සිදුවන අතර ඉන් පසු ඒවා "එම සතා ට අයත් මස් " නොවේ. සතෙක් නැත. ඇත්තේ පදාර්ථයක් පමනි. ඒවා අනිත් සියලු දේ මෙන්ම අනිත්ය වස්තූන් පමණකි.
නමුත් ඒවා සොරකම් කළ හෝ බලෙන් ගත් මස් වේ.
සතාගේ මස් ලෙසම ගන්න කියා දුන්නා නම් මූලික හරයන් ට, මුල් ඉගැන්වීම වලට පටහැනි වෙන්න තිබුන.
ඒ නිසා පෙර ඥාතියෙකුගේ මස් විය හැකිය යන්න මසින් වැලකී තම චිත්ත සැනසීම සඳහා යොදා ගත හැකි වූවත් ගැඹුරු බුදු දහමේ දී එසේ ගැනීම හරයක් නැති දෙයක් වෙයි.
මස් කෑම එකහෙලා තහනම් නොකිරීමට හේතුවද මෙ යයැයි සිතමි.
Chinvi, you are absolutely correct but eating meat creates demand for meat and encourages killing more animals for meat. Indirect pursuation is there.
In 1987, I was in USA. Americans whome I met asked me why I eat meat being a Buddhist. I felt guilty, because I was encouraging killing indirectly by eating meat. Even though I was aware of the explanation you gave here, I did not bother to explain it to them that way, as I too had already become a party to that sin indirectly.
Any way, it is a debatable question whether the meat we buy from the market is "Thricotika Parishudda Mansa" or not. ?Is it OK if we eat meat offered to us without demand at a party. Then again I see there is an in-direct encouragement to offer meat at parties if you just eat what is offered. Therefore, I finally decided to become a vegitarian.
you are absolutely correct but eating meat creates demand for meat and encourages killing more animals for meat. Indirect pursuation is there.
Agreed. I wanted to tell why Buddha didn't talk much about eating meat.
I have no greed for meat. My favorite is vegetables specially fresh salads.
මෙහිදී අප සැලකිය යුත්තේ එ දවස හා මෙ දවසයි.
වසර 2600 කට පෙර ඉන්දියාවේ යමෙක් මස් ආහාරයට ගත් පලියට අද මෙන් අමුතු demand වෙනසක් ඇති නොවුනු බව පැහැදිලියි.
මස් කැම මහා මැජික් එක නොවූ බවයි මා සිතන්නේ. අපේ පැරණි ගම්වලත් මෙසේ තිබුනා. ගෝන ගාතයක් ලැබුන විට කා අතරේත් බෙදී ගියා.
අද එසේ නොවේ. මස් යනු මහා වෙළෙඳ පොලක් නිර්මාණය කර ඇති ආර්ථික භාන්ඩයක්.
එහිදී ඔබ කියනවාක් මෙන් ම අපි එකිනෙකා ගේ මස් මිලදී ගැනීම කෙලින්ම සත්වයන් ගේ මැරුම් කන ප්රමානය තීරනය කෙරෙනව.
ඒ කියන්නෙ බුදුන් දවස මෙන් නොව දැන් අප මේ ක්රියාවලියේ ප්රභල කොටසක් වෙලා.
ඒ නිසා බුදුන් දවස සතුන් ගේ මරනය ගැන දැක්වූ හේතු ඵලයන් අද වෙන විට මස් කෑම වෙතද එන්න පුලුවන් බවයි මගේද සිතුවිල්ල.
මට මස් හොඳට රහට උයන්න පුලුවන්. නමුත් වසර 10 ක පමන සිට මාගේ ආහාරය සඳහා මස් මිලට ගෙන නැත. නමුත් අන් අය සඳහා සමහර විටක ගන්නට සිදුවේ.
- කිත්සිරි ද සිල්වාTop contributor
- Posts : 9679
Join date : 2014-02-23
Age : 66
Location : රජ්ගම
Re: රහතෙකු වන නිවැරදි මග 1 ( සිරි සමන්තභද්ර මහා ස්වාමින් වහන්සේ )
As I said earlier, one should follow his heart in these matters.
If you are convinced that by being a meat consumer, you are not directly or indirectly being responsible for the suffering of animals, then he or she should not stop eating non-vegetarian food.
But those who have been to abattoir once know the difference.
Good Luck.
- sashimaalTop contributor
- Posts : 5785
Join date : 2014-02-28
Re: රහතෙකු වන නිවැරදි මග 1 ( සිරි සමන්තභද්ර මහා ස්වාමින් වහන්සේ )
Claims to be enlightened. No one can debate and win. He has realised the truth. He changed his name because his original name wasn't enough to carry out his special purpose.
His path is based on exploring... ending with emptiness and 'not having a mind' or supreme contentment, feels himself floating (a sense of). Doesn't believe in Sila but thinks panna is Sila.
He sees special purpose for himself to clean up the Sasana.
He uses dhamma snippets to validate his theory (of his Ariya magga). He does not match it against the entire dhamma-vinaya to form a cohesive view.
He argues some dhamma is from nigantanathaputta when it is counter to his practice.
He says practice is different from theory (suttas) where the suttas vary from his practice and behaviour.
He uses one or more of these arguments, along with a dhamma snippet to validate his position.
He will sometimes answer obliquely of use false examples to prove a point. He said one of his students wrote uddakaramaputta asked prince Siddhartha to leave because he was against his teachers teaching, and used this as an example. However the suttas never said this. Equally he spoke about a white elephant which was harmed - a completely fantasy example which sounds as it is could be plausible, was used to validate something else.
He we egotistical and angry during the interview, and denied it.
He admitted that he experiences defilements, thereby invalidating his claim for enlightenment, but apparently not in his model of enlightenment.
He invites others for debates. The Buddha never did this and warned against using the dhamma for debates (asivisopama sutta?). The other person has to claim enlightenment to truly explore him, so no one can. So his delusion remains safe from others.
He wants publicity and manipulates the media. He lives in luxurious settings, and has luxurious meals, sits in luxurious high seats. He uses money. This is not a good example if he wants others to go on a patisotagami/against the stream away from entanglement with the world. (Unless his idea of patisotagami is different).
A truly alpicca person would find it unconducive to live in opulent surroundings and would gravitate towards peaceful simple settings, with little entanglement with the media.
His sudden change of name, sudden devotion to special purpose and becoming a special person (to save the sasana), inability to give up sensual pleasure, feelings of euphoria, increased religiosity, erratic behaviour leading to disciplinary hearings, special belief in his own interpretations, belief that he is enlightened despite being shown otherwise (over confidence and grandiose delusions) are all symptoms of manic state.
I doubt he is saying anything new. However he is making much of it.
- sashimaalTop contributor
- Posts : 5785
Join date : 2014-02-28
Re: රහතෙකු වන නිවැරදි මග 1 ( සිරි සමන්තභද්ර මහා ස්වාමින් වහන්සේ )
කිත්සිරි ද සිල්වා wrote:I am not a pious person and or religious scholar.
As I said earlier, one should follow his heart in these matters.
If you are convinced that by being a meat consumer, you are not directly or indirectly being responsible for the suffering of animals, then he or she should not stop eating non-vegetarian food.
Good Luck.
- sashimaalTop contributor
- Posts : 5785
Join date : 2014-02-28
Re: රහතෙකු වන නිවැරදි මග 1 ( සිරි සමන්තභද්ර මහා ස්වාමින් වහන්සේ )
You maybe Chuti ; but this is a mature topic...be mindful about what you write. Let's discuss without going overboard, ok?
Regarding Seela - what you have mentioned below is not correct. All those Seela you have mentioned were there in the Indian society before Buddha was born. Buddha didn't teach those.
Buddhism also talks about Seela. Those Seela will help a person towards enlightenment and encompasses Sitha, Kaya and Wachanaya. That should be discussed in a separate topic.
chutiputha wrote:ශෂී,ඔන්න ඉතින් මේ වීඩියෝ එක පටන් අර ගත්තු ගමන්ම එතුමන් හොදටම නානවා..
අනේ පින්සිද්ද වෙයි ත්රිපිටකයේ 18වෙනි පොත,කුද්දක නිකායේ ප්රථම කොටසේ,බුද්දක පාඨය 7 වෙනි කොටස,විනාඩි දෙකක් කියවන්න...
නිකන් පව් පොරෝ ගන්නෙපා ශෂී...මට ඇත්තටම හරිම කණගාටුයි.
අපට අමුතුවෙන් ගවේෂණය කරන්න දෙයක් නැ බුදුදහම ගැන,එහෙම කරන්නේ දහම කෙරේ සැකයක් තියෙන අය,ආගම ශ්රද්ධාව සිත කය වචනය ඔක්කොම එකට ගමන් කරන්න ඕන,මේවා තේරුම් ගන්න තමයි,එදා නොවිදින දුක් විදලා බුදුන් දෙසු ධර්මය රහත් මුක පරම පරවෙන් ඉදිරියට ගෙනත් අන්තිමටම අලුවිහරේදී වලගම්ම්බා රජු සමයේ ග්රන්ථාරූඩ කළේ..ත්රිපිටකයේ
අපේ හාමුදුරුවරු බුද්ධ ශ්රාවකයෝ මිසක් බුදුවරු නොවේ,එත් බුදුවරු වගේ රගපාන අය ඉන්නවා.
අඩුම ගානේ පංචසීලය වත් ආරක්ෂා නොකරන කෙනෙක් හැටියට මට ඒ චීවර ධාරී කෙනාව දැනෙන්නේ..
සමාවෙන්න ඔබ කැමති එතුමන්ට එහෙම කීම සම්බන්දව.
ගොඩක් දේශපාලන මහත්තයට හොද කටක් තියෙනවා,හොද හඬක් තියෙනවා,එත් ඒ අයට ප්රතිපත්තියක් නැ,තමන්ගේ වාසියට අදහස් ප්රකාශ කරනවා,අපේ මෝඩ මිනිස්සුන් ටික දෙනෙක් මුල වෙනවා..
ඒ වගේමයි,පංච සීලය තියෙන්නේ ගිහියන්ට,තවද අටසිල්,දස සිල්,ට්රිකොටි පර්ශුද්ධ සීලය ගොඩක් කැපකිරීම් කරන්නන ඕන ඉහලට යන්න යන්න..
ඉතින් 5ක් රකින්න බැරුව,ඊට එහා කතා කරන එකෙනුත් 2වෙනි ශික්ෂාපදය කැඩෙනවා.එතුමන්ට ඒක අමටක ඇතිsashimaal wrote:While we discuss issues about the Thero, and before discussing about the Path, let's listen to a sermon that explains Maha Mangala Suthraya - a Suthra we all have heard and some say daily.
You will learn a lot !
- wmdcf
- Posts : 81
Join date : 2014-03-02
Re: රහතෙකු වන නිවැරදි මග 1 ( සිරි සමන්තභද්ර මහා ස්වාමින් වහන්සේ )
chinwi wrote:Ethical Trader wrote:chinwi wrote:චූටි පුතා,
මේ මස් හෝ ආහාර පිලිබඳ මගේ මතයක්.
බුදුදහමේ අනුව සියලු වස්තූන් ආපෝ, තේජෝ, වායෝ, පඨවි ලෙස නිමැවී ඇති බවත් අනිත්යය යනු ඒ වස්තූන් ඒ එකිනෙක ස්වභාව අතර චංචල වීම බවත් කියැවේ.
මේ පදාර්ථයේ අවස්ථා 4 ය. බුදුන් ට පෙර හින් දු දහමේ ආකාශ් ලෙස තව භූතයෙක් ගැන ඉගැන් වේ. (පංච මහා භූත) නමුත් ආකාශය (ස්පේස්) පදාර්ථයක් නොවන බැවි බුදුහිමියන් එය ඉවත් කළ සේක.
මේ මට තේරෙන හැටි:
ආහාරයක් ලෙස බත් හෝ මස් පිලියෙල කළ පසු තවදුරටත් ඒවා ජීවී නොවේ. සතා මරන මොහොතේ සියලු පාප හෝ බැඳීම් සිදුවන අතර ඉන් පසු ඒවා "එම සතා ට අයත් මස් " නොවේ. සතෙක් නැත. ඇත්තේ පදාර්ථයක් පමනි. ඒවා අනිත් සියලු දේ මෙන්ම අනිත්ය වස්තූන් පමණකි.
නමුත් ඒවා සොරකම් කළ හෝ බලෙන් ගත් මස් වේ.
සතාගේ මස් ලෙසම ගන්න කියා දුන්නා නම් මූලික හරයන් ට, මුල් ඉගැන්වීම වලට පටහැනි වෙන්න තිබුන.
ඒ නිසා පෙර ඥාතියෙකුගේ මස් විය හැකිය යන්න මසින් වැලකී තම චිත්ත සැනසීම සඳහා යොදා ගත හැකි වූවත් ගැඹුරු බුදු දහමේ දී එසේ ගැනීම හරයක් නැති දෙයක් වෙයි.
මස් කෑම එකහෙලා තහනම් නොකිරීමට හේතුවද මෙ යයැයි සිතමි.
Chinvi, you are absolutely correct but eating meat creates demand for meat and encourages killing more animals for meat. Indirect pursuation is there.
In 1987, I was in USA. Americans whome I met asked me why I eat meat being a Buddhist. I felt guilty, because I was encouraging killing indirectly by eating meat. Even though I was aware of the explanation you gave here, I did not bother to explain it to them that way, as I too had already become a party to that sin indirectly.
Any way, it is a debatable question whether the meat we buy from the market is "Thricotika Parishudda Mansa" or not. ?Is it OK if we eat meat offered to us without demand at a party. Then again I see there is an in-direct encouragement to offer meat at parties if you just eat what is offered. Therefore, I finally decided to become a vegitarian.
you are absolutely correct but eating meat creates demand for meat and encourages killing more animals for meat. Indirect pursuation is there.
Agreed. I wanted to tell why Buddha didn't talk much about eating meat.
I have no greed for meat. My favorite is vegetables specially fresh salads.
මෙහිදී අප සැලකිය යුත්තේ එ දවස හා මෙ දවසයි.
වසර 2600 කට පෙර ඉන්දියාවේ යමෙක් මස් ආහාරයට ගත් පලියට අද මෙන් අමුතු demand වෙනසක් ඇති නොවුනු බව පැහැදිලියි.
මස් කැම මහා මැජික් එක නොවූ බවයි මා සිතන්නේ. අපේ පැරණි ගම්වලත් මෙසේ තිබුනා. ගෝන ගාතයක් ලැබුන විට කා අතරේත් බෙදී ගියා.
අද එසේ නොවේ. මස් යනු මහා වෙළෙඳ පොලක් නිර්මාණය කර ඇති ආර්ථික භාන්ඩයක්.
එහිදී ඔබ කියනවාක් මෙන් ම අපි එකිනෙකා ගේ මස් මිලදී ගැනීම කෙලින්ම සත්වයන් ගේ මැරුම් කන ප්රමානය තීරනය කෙරෙනව.
ඒ කියන්නෙ බුදුන් දවස මෙන් නොව දැන් අප මේ ක්රියාවලියේ ප්රභල කොටසක් වෙලා.
ඒ නිසා බුදුන් දවස සතුන් ගේ මරනය ගැන දැක්වූ හේතු ඵලයන් අද වෙන විට මස් කෑම වෙතද එන්න පුලුවන් බවයි මගේද සිතුවිල්ල.
මට මස් හොඳට රහට උයන්න පුලුවන්. නමුත් වසර 10 ක පමන සිට මාගේ ආහාරය සඳහා මස් මිලට ගෙන නැත. නමුත් අන් අය සඳහා සමහර විටක ගන්නට සිදුවේ.
පංච සීලයේ සෑම කොටසකම එය තුන් ආකාරයකින් ආරක්ෂා කිරීමට උගන්නනවා
1. තමා එය කඩ නොකිරීම
2. අනුන් ලවා එය කඩ නොකරවීම
3. එය කඩ වීමට අනුබලයක් නොවීම
මම උපදෙස් ගන්නා සුවමින් වහන්සේ කෙනෙක් ගෙන් මස් මාංශ අනුභවය ගැන විමසු විට උන්වහන්සේ කිව්වේ මෙවෙනි කතාවක් ...
මාංශ කෑමෙන් 3 වන ආකාරය කඩ වෙනවා
අපි මස් කන නිසයි සතුන් මරන්නනේ. අපේ මස් කෑම සතුන් මැරීමට අනුබලයක් වී තිබෙනවා.
මේකයි කතාව ...
මේ සුවමින් වහන්සේ මිදුල අමදිමින් සිටියේදී සිටියේදී නිතර නිතර මාළු කාරයෙක් පාරේ යනවා හමුවෙනවලු .. දකිනවලු .. මාළු වෙළදාමේ ..
ඉතින් අර සුනාමි දවස් වල මේ මනුස්සයව ටික දවසකට දැක්කේ නෑලු .
ඉතින් සතියකට දෙකකට පස්සේ මේ මනුස්සයව දැක්කහම ඇහුවලු දැන් මාළු වෙළදාමේ යන්නේ නැද්ද කියල.
එතකොට මේ මනුස්සයා කිව්වලු සුනාමි නිසා මිනිස්සු දැන් මාළු ගන්නේ නැති නිසා මේ දවස් වල මාළු මරන්නේ නෑලු කියල ...
මම මස් මාළු නොකන අතර මස් කන අය කෙරේ විරෝදයක්ද නොමෙත
- chutiputhaTop contributor
- Posts : 1948
Join date : 2014-11-09
Age : 37
Location : SL
Re: රහතෙකු වන නිවැරදි මග 1 ( සිරි සමන්තභද්ර මහා ස්වාමින් වහන්සේ )
really sorry if u get any hurt feeling..
i knw u r doing good job,i post my idea and some may not belongs to Buddism and but all with good intention.
and if u will be able to pls read ත්රිපිටකයේ 18වෙනි පොත,කුද්දක නිකායේ ප්රථම කොටසේ,බුද්දක පාඨය 7 වෙනි කොටස.
it's says "Deviyanta saha Minisun Wenuwen Desu Bawa".
But Siridamma Hamuduruwo Dewiyange Lamai Gana Katha Karanawa.
පුත්තදාරස්සා සංගහෝ (අබුදරුවන් වෙනුවෙන් සංග්රහ).ඉතින් මිනිස්සුන්ට අබුදරුවෝ ඉන්නවා.
Anyway Katawath Waradak Nathuwa Hodin Jiwath Wennai Ona.
I really appreciate Ur Work,Great,Go ahead...
තෙරුවන් සරණයි..
sashimaal wrote:Chuti - Mention what you think is wrong in what the Priest says.
You maybe Chuti ; but this is a mature topic...be mindful about what you write. Let's discuss without going overboard, ok?
Regarding Seela - what you have mentioned below is not correct. All those Seela you have mentioned were there in the Indian society before Buddha was born. Buddha didn't teach those.
Buddhism also talks about Seela. Those Seela will help a person towards enlightenment and encompasses Sitha, Kaya and Wachanaya. That should be discussed in a separate topic.chutiputha wrote:ශෂී,ඔන්න ඉතින් මේ වීඩියෝ එක පටන් අර ගත්තු ගමන්ම එතුමන් හොදටම නානවා..
අනේ පින්සිද්ද වෙයි ත්රිපිටකයේ 18වෙනි පොත,කුද්දක නිකායේ ප්රථම කොටසේ,බුද්දක පාඨය 7 වෙනි කොටස,විනාඩි දෙකක් කියවන්න...
නිකන් පව් පොරෝ ගන්නෙපා ශෂී...මට ඇත්තටම හරිම කණගාටුයි.
අපට අමුතුවෙන් ගවේෂණය කරන්න දෙයක් නැ බුදුදහම ගැන,එහෙම කරන්නේ දහම කෙරේ සැකයක් තියෙන අය,ආගම ශ්රද්ධාව සිත කය වචනය ඔක්කොම එකට ගමන් කරන්න ඕන,මේවා තේරුම් ගන්න තමයි,එදා නොවිදින දුක් විදලා බුදුන් දෙසු ධර්මය රහත් මුක පරම පරවෙන් ඉදිරියට ගෙනත් අන්තිමටම අලුවිහරේදී වලගම්ම්බා රජු සමයේ ග්රන්ථාරූඩ කළේ..ත්රිපිටකයේ
අපේ හාමුදුරුවරු බුද්ධ ශ්රාවකයෝ මිසක් බුදුවරු නොවේ,එත් බුදුවරු වගේ රගපාන අය ඉන්නවා.
අඩුම ගානේ පංචසීලය වත් ආරක්ෂා නොකරන කෙනෙක් හැටියට මට ඒ චීවර ධාරී කෙනාව දැනෙන්නේ..
සමාවෙන්න ඔබ කැමති එතුමන්ට එහෙම කීම සම්බන්දව.
ගොඩක් දේශපාලන මහත්තයට හොද කටක් තියෙනවා,හොද හඬක් තියෙනවා,එත් ඒ අයට ප්රතිපත්තියක් නැ,තමන්ගේ වාසියට අදහස් ප්රකාශ කරනවා,අපේ මෝඩ මිනිස්සුන් ටික දෙනෙක් මුල වෙනවා..
ඒ වගේමයි,පංච සීලය තියෙන්නේ ගිහියන්ට,තවද අටසිල්,දස සිල්,ට්රිකොටි පර්ශුද්ධ සීලය ගොඩක් කැපකිරීම් කරන්නන ඕන ඉහලට යන්න යන්න..
ඉතින් 5ක් රකින්න බැරුව,ඊට එහා කතා කරන එකෙනුත් 2වෙනි ශික්ෂාපදය කැඩෙනවා.එතුමන්ට ඒක අමටක ඇතිsashimaal wrote:While we discuss issues about the Thero, and before discussing about the Path, let's listen to a sermon that explains Maha Mangala Suthraya - a Suthra we all have heard and some say daily.
You will learn a lot !
- sashimaalTop contributor
- Posts : 5785
Join date : 2014-02-28
Re: රහතෙකු වන නිවැරදි මග 1 ( සිරි සමන්තභද්ර මහා ස්වාමින් වහන්සේ )
Only now you have mentioned what you were concerned about. I'll check on it - but understand that the message in the teaching. Validity is for Gods and Humans combined (as you also have mentioned). Go ahead and listen without prejudice.
chutiputha wrote:sashi dont get misunderstand,
really sorry if u get any hurt feeling..
i knw u r doing good job,i post my idea and some may not belongs to Buddism and but all with good intention.
and if u will be able to pls read ත්රිපිටකයේ 18වෙනි පොත,කුද්දක නිකායේ ප්රථම කොටසේ,බුද්දක පාඨය 7 වෙනි කොටස.
it's says "Deviyanta saha Minisun Wenuwen Desu Bawa".
But Siridamma Hamuduruwo Dewiyange Lamai Gana Katha Karanawa.
පුත්තදාරස්සා සංගහෝ (අබුදරුවන් වෙනුවෙන් සංග්රහ).ඉතින් මිනිස්සුන්ට අබුදරුවෝ ඉන්නවා.
Anyway Katawath Waradak Nathuwa Hodin Jiwath Wennai Ona.
I really appreciate Ur Work,Great,Go ahead...
තෙරුවන් සරණයි..sashimaal wrote:Chuti - Mention what you think is wrong in what the Priest says.
You maybe Chuti ; but this is a mature topic...be mindful about what you write. Let's discuss without going overboard, ok?
Regarding Seela - what you have mentioned below is not correct. All those Seela you have mentioned were there in the Indian society before Buddha was born. Buddha didn't teach those.
Buddhism also talks about Seela. Those Seela will help a person towards enlightenment and encompasses Sitha, Kaya and Wachanaya. That should be discussed in a separate topic.chutiputha wrote:ශෂී,ඔන්න ඉතින් මේ වීඩියෝ එක පටන් අර ගත්තු ගමන්ම එතුමන් හොදටම නානවා..
අනේ පින්සිද්ද වෙයි ත්රිපිටකයේ 18වෙනි පොත,කුද්දක නිකායේ ප්රථම කොටසේ,බුද්දක පාඨය 7 වෙනි කොටස,විනාඩි දෙකක් කියවන්න...
නිකන් පව් පොරෝ ගන්නෙපා ශෂී...මට ඇත්තටම හරිම කණගාටුයි.
අපට අමුතුවෙන් ගවේෂණය කරන්න දෙයක් නැ බුදුදහම ගැන,එහෙම කරන්නේ දහම කෙරේ සැකයක් තියෙන අය,ආගම ශ්රද්ධාව සිත කය වචනය ඔක්කොම එකට ගමන් කරන්න ඕන,මේවා තේරුම් ගන්න තමයි,එදා නොවිදින දුක් විදලා බුදුන් දෙසු ධර්මය රහත් මුක පරම පරවෙන් ඉදිරියට ගෙනත් අන්තිමටම අලුවිහරේදී වලගම්ම්බා රජු සමයේ ග්රන්ථාරූඩ කළේ..ත්රිපිටකයේ
අපේ හාමුදුරුවරු බුද්ධ ශ්රාවකයෝ මිසක් බුදුවරු නොවේ,එත් බුදුවරු වගේ රගපාන අය ඉන්නවා.
අඩුම ගානේ පංචසීලය වත් ආරක්ෂා නොකරන කෙනෙක් හැටියට මට ඒ චීවර ධාරී කෙනාව දැනෙන්නේ..
සමාවෙන්න ඔබ කැමති එතුමන්ට එහෙම කීම සම්බන්දව.
ගොඩක් දේශපාලන මහත්තයට හොද කටක් තියෙනවා,හොද හඬක් තියෙනවා,එත් ඒ අයට ප්රතිපත්තියක් නැ,තමන්ගේ වාසියට අදහස් ප්රකාශ කරනවා,අපේ මෝඩ මිනිස්සුන් ටික දෙනෙක් මුල වෙනවා..
ඒ වගේමයි,පංච සීලය තියෙන්නේ ගිහියන්ට,තවද අටසිල්,දස සිල්,ට්රිකොටි පර්ශුද්ධ සීලය ගොඩක් කැපකිරීම් කරන්නන ඕන ඉහලට යන්න යන්න..
ඉතින් 5ක් රකින්න බැරුව,ඊට එහා කතා කරන එකෙනුත් 2වෙනි ශික්ෂාපදය කැඩෙනවා.එතුමන්ට ඒක අමටක ඇතිsashimaal wrote:While we discuss issues about the Thero, and before discussing about the Path, let's listen to a sermon that explains Maha Mangala Suthraya - a Suthra we all have heard and some say daily.
You will learn a lot !
- sashimaalTop contributor
- Posts : 5785
Join date : 2014-02-28
Re: රහතෙකු වන නිවැරදි මග 1 ( සිරි සමන්තභද්ර මහා ස්වාමින් වහන්සේ )
- HUNTERTop contributor
- Posts : 1935
Join date : 2014-07-14
Re: රහතෙකු වන නිවැරදි මග 1 ( සිරි සමන්තභද්ර මහා ස්වාමින් වහන්සේ )
I missed the recent radio interview with the Thero; will listen to some recording later.
Sometime ago (couple of years and beyond), I was a very keen listener of him. I even have gone few time to his temple and listened and tried to understand what he preached.
In my view, in this case, there are many good things and, as well, there are few traps. So, we better be mindful to avoid the traps and focus on the 'fruit'.
As I see, for me, the good and 'questionable' areas regarding him, in point form, were (2 years ago);
Good:
* He has read Tripitaka very well >> makes us motivate to do the same (which is very good)
* He is focused on the goal of attaining Nibbana >> the best goal one could focus on
* Analyse some parts of Dhamma in great details >> makes us motivate to do the same; which is very valuable.
* He has created many successful methods to deliver his 'teachings' (books, CDs, TV, Radio, newspaper, programs in the temple, Internet etc). I do not think any one else has taken such an effort in this country.
* Very good speaker
Now the questionable areas:
* He looks down upon on others and seems to believe he is the only 'intelligent' one in this whole world. මානාධිකයි
* He seems to believe, his method (චිත්තානුපස්සනා) and 'letting everything go' is the only way of attaining the ultimate goal. (seems he has attached to his method)
* Try to give his own interpretation to Dhamma to prove his points in arguments. Twists Dahmma and use it for his purposes.
* Sometimes become arrogant and non-flexible.
* Seems to be liking a little 'showing off'
* Seems to be going after 'popularity' and becoming a 'star'.
I can go on for more details, but ;
all that lead me to one question.
The question is;
should we focus on his good areas and get some benefit to ourselves OR should we hang on to his 'questionable' areas and become worse than that ?
- sashimaalTop contributor
- Posts : 5785
Join date : 2014-02-28
Re: රහතෙකු වන නිවැරදි මග 1 ( සිරි සමන්තභද්ර මහා ස්වාමින් වහන්සේ )
I also have many questions on what He does. However when it comes to the "message", i feel what He preaches is right. I have not seen any other teacher with a clearer understanding about the "Path" .
But questioning his seela over and over, we will not get anything or anywhere in spiritualism. It's a path that we need to go individually.
If what he preaches as "Dhamma" is felt to one's inner-self, we should listen with an aim of understanding. Currently what happens is people listen in order to find his personal faults than faults in his message nor with an objective of understanding the message he preaches.
- Ethical TraderTop contributor
- Posts : 5568
Join date : 2014-02-28
Re: රහතෙකු වන නිවැරදි මග 1 ( සිරි සමන්තභද්ර මහා ස්වාමින් වහන්සේ )
chutiputha wrote:ඒක තමයි මම මුලින්ම පැහැදිලිව කළේ
ඔබ කඩේට ගිහින් මස් ඉල්ලනවා,ඒ කඩේ මස් නැ,
මේ වගේ ගොඩක් දෙනෙක් ඒ කඩෙන් මස් ඉල්ලනවා,එත් එතන නැ,
කඩේ මුදලාලි කල්පනා කරනවා,කුකුලන්,උරන්,ගවයන් ටිකක් ගේන්න.
ඔන්න අයෙත් මිනිස්සු මස් ඉල්ලද්දී එයට කැමති මසක් දෙන්න කඩේ මුදලාලි ලග සත්තු ඉන්නවා.
කුකුල් මස් ඉල්ලුවම කුකුළා මරනවා,හරකා ඉල්ලුවම හරකා මරනවා,උරා ඉල්ලුවම උරා මරනවා,
ඉල්ලුවේ කිලෝවයි,නමුත් කිලෝ දෙකක් තියෙන නිසා,ඉතුරු කිලෝව ශීතකරණයේ දානවා..ඔන්න දැන් වැඩේ යනවා,ඉල්ලුමට අනුව සැපයුම.මස් කන්න තියෙන ආසාවට,ආසාව අවශ්යතාවය වෙනවා(අසාවන් අඩු කරන්න කියල බුද්ධාගමේ තියෙනවා නේද?සීලය-ප්රජ්ජ්නාවෙන් සිත කය වචනය සංවර කිරීම),ඔන්න අවස්යතවයට අනුව ඉල්ලුම් කරනවා,ඔන්න ඉතින් මුදලාලි බඩු දෙනවා...
දැන් මට කියන්න බලන්න ඉල්ලුමක් නැත්තම අර සත්තු ටික මැරෙනවද?
කාටවත් හිරිහැරයක් කරදරයක් නැතුව ජිවත් වෙන්න ඉගැන්නුවේ මගේ දෙමුපියෝ..
පොඩ්ඩක් පිහියක් බෙල්ලට තියල කපාගෙන බලන්න,කොච්චර නම් සනීපද කියලා,
අනේ මොහොතකටවත් හිතුවද අර සතාට කොච්චර අමාරුද කියලා..
ඔබ මස් නොඉල්ලුවනම් උව මරනවද,එසේම ඔබ සියලු දෙනාම මස් නොඉල්ලුව නම් එටන ඉල්ලුමක් නැ,ඉල්ලුමක් නැති තැන සැපයුමක් නැ.
පසුව ලියමි.
එක් අයෙක් හරි ඉන්නවා නම් තමන්ට මස් කන්න ඕන නිසා,තමන් විසින්ම සත්ව මරල ගෙදර උයලා කන කෙනෙක් මම ඔහු ගැන ආඩම්බර වෙමි,මොකද තමන්ගේ ආසාවට ඒ සතා මැරීමේ පව ටව කෙනෙක් පිට නොතමු හෙයිනි,බළලුන් ලවා කොස් අට බාවන අයට වඩා කොන්ද ඍජු අය ඇතයි මා සිතමි.
මා ගැන පෞද්ගලිකව දන්නා අය මේ ෆෝරමය තුල සිටිනවා,මගේ දිවිපෙවෙත සහ කෑම බිම ගැන ඔවුන් හොදින් දන්නවා.සැපයුම අති මහත් උවත් මා එසේ නොගන්නේ ඒ ගැන ආසාවක් නැති කමත්,ඉල්ලුම වැඩි කිරීමට අකමැති නිසා බවත් පැහැදිලි සිතින් එක්සිත්ව,එක්සත්ව ප්රකාශ කරමි.chinwi wrote:Ethical Trader wrote:chinwi wrote:චූටි පුතා,
මේ මස් හෝ ආහාර පිලිබඳ මගේ මතයක්.
බුදුදහමේ අනුව සියලු වස්තූන් ආපෝ, තේජෝ, වායෝ, පඨවි ලෙස නිමැවී ඇති බවත් අනිත්යය යනු ඒ වස්තූන් ඒ එකිනෙක ස්වභාව අතර චංචල වීම බවත් කියැවේ.
මේ පදාර්ථයේ අවස්ථා 4 ය. බුදුන් ට පෙර හින් දු දහමේ ආකාශ් ලෙස තව භූතයෙක් ගැන ඉගැන් වේ. (පංච මහා භූත) නමුත් ආකාශය (ස්පේස්) පදාර්ථයක් නොවන බැවි බුදුහිමියන් එය ඉවත් කළ සේක.
මේ මට තේරෙන හැටි:
ආහාරයක් ලෙස බත් හෝ මස් පිලියෙල කළ පසු තවදුරටත් ඒවා ජීවී නොවේ. සතා මරන මොහොතේ සියලු පාප හෝ බැඳීම් සිදුවන අතර ඉන් පසු ඒවා "එම සතා ට අයත් මස් " නොවේ. සතෙක් නැත. ඇත්තේ පදාර්ථයක් පමනි. ඒවා අනිත් සියලු දේ මෙන්ම අනිත්ය වස්තූන් පමණකි.
නමුත් ඒවා සොරකම් කළ හෝ බලෙන් ගත් මස් වේ.
සතාගේ මස් ලෙසම ගන්න කියා දුන්නා නම් මූලික හරයන් ට, මුල් ඉගැන්වීම වලට පටහැනි වෙන්න තිබුන.
ඒ නිසා පෙර ඥාතියෙකුගේ මස් විය හැකිය යන්න මසින් වැලකී තම චිත්ත සැනසීම සඳහා යොදා ගත හැකි වූවත් ගැඹුරු බුදු දහමේ දී එසේ ගැනීම හරයක් නැති දෙයක් වෙයි.
මස් කෑම එකහෙලා තහනම් නොකිරීමට හේතුවද මෙ යයැයි සිතමි.
Chinvi, you are absolutely correct but eating meat creates demand for meat and encourages killing more animals for meat. Indirect pursuation is there.
In 1987, I was in USA. Americans whome I met asked me why I eat meat being a Buddhist. I felt guilty, because I was encouraging killing indirectly by eating meat. Even though I was aware of the explanation you gave here, I did not bother to explain it to them that way, as I too had already become a party to that sin indirectly.
Any way, it is a debatable question whether the meat we buy from the market is "Thricotika Parishudda Mansa" or not. ?Is it OK if we eat meat offered to us without demand at a party. Then again I see there is an in-direct encouragement to offer meat at parties if you just eat what is offered. Therefore, I finally decided to become a vegitarian.
you are absolutely correct but eating meat creates demand for meat and encourages killing more animals for meat. Indirect pursuation is there.
Agreed. I wanted to tell why Buddha didn't talk much about eating meat.
I have no greed for meat. My favorite is vegetables specially fresh salads.
මෙහිදී අප සැලකිය යුත්තේ එ දවස හා මෙ දවසයි.
වසර 2600 කට පෙර ඉන්දියාවේ යමෙක් මස් ආහාරයට ගත් පලියට අද මෙන් අමුතු demand වෙනසක් ඇති නොවුනු බව පැහැදිලියි.
මස් කැම මහා මැජික් එක නොවූ බවයි මා සිතන්නේ. අපේ පැරණි ගම්වලත් මෙසේ තිබුනා. ගෝන ගාතයක් ලැබුන විට කා අතරේත් බෙදී ගියා.
අද එසේ නොවේ. මස් යනු මහා වෙළෙඳ පොලක් නිර්මාණය කර ඇති ආර්ථික භාන්ඩයක්.
එහිදී ඔබ කියනවාක් මෙන් ම අපි එකිනෙකා ගේ මස් මිලදී ගැනීම කෙලින්ම සත්වයන් ගේ මැරුම් කන ප්රමානය තීරනය කෙරෙනව.
ඒ කියන්නෙ බුදුන් දවස මෙන් නොව දැන් අප මේ ක්රියාවලියේ ප්රභල කොටසක් වෙලා.
ඒ නිසා බුදුන් දවස සතුන් ගේ මරනය ගැන දැක්වූ හේතු ඵලයන් අද වෙන විට මස් කෑම වෙතද එන්න පුලුවන් බවයි මගේද සිතුවිල්ල.
මට මස් හොඳට රහට උයන්න පුලුවන්. නමුත් වසර 10 ක පමන සිට මාගේ ආහාරය සඳහා මස් මිලට ගෙන නැත. නමුත් අන් අය සඳහා සමහර විටක ගන්නට සිදුවේ.
I too share the same ideas. Its true that Lord Buddha has not prohibited eating meat. Some happily eat meat using this loophole. I think its far more better not to create demand for meat if one is a true Buddhist. Some even lable vegitarians as Jains in their arguments in support of eating meat. ?What a hipocracy.
- yellow knifeTop contributor
- Posts : 6980
Join date : 2014-03-27
Re: රහතෙකු වන නිවැරදි මග 1 ( සිරි සමන්තභද්ර මහා ස්වාමින් වහන්සේ )
- By Hunter
This is the best statement of this thread... This is the most difficult thing to understand and do...
Thanx hunter for highlighting that
- Ethical TraderTop contributor
- Posts : 5568
Join date : 2014-02-28
Re: රහතෙකු වන නිවැරදි මග 1 ( සිරි සමන්තභද්ර මහා ස්වාමින් වහන්සේ )
HUNTER wrote:Thought of sharing my view on this matter (for the sake of recording at least )....
I missed the recent radio interview with the Thero; will listen to some recording later.
Sometime ago (couple of years and beyond), I was a very keen listener of him. I even have gone few time to his temple and listened and tried to understand what he preached.
In my view, in this case, there are many good things and, as well, there are few traps. So, we better be mindful to avoid the traps and focus on the 'fruit'.
As I see, for me, the good and 'questionable' areas regarding him, in point form, were (2 years ago);
Good:
* He has read Tripitaka very well >> makes us motivate to do the same (which is very good)
* He is focused on the goal of attaining Nibbana >> the best goal one could focus on
* Analyse some parts of Dhamma in great details >> makes us motivate to do the same; which is very valuable.
* He has created many successful methods to deliver his 'teachings' (books, CDs, TV, Radio, newspaper, programs in the temple, Internet etc). I do not think any one else has taken such an effort in this country.
* Very good speaker
Now the questionable areas:
* He looks down upon on others and seems to believe he is the only 'intelligent' one in this whole world. මානාධිකයි
* He seems to believe, his method (චිත්තානුපස්සනා) and 'letting everything go' is the only way of attaining the ultimate goal. (seems he has attached to his method)
* Try to give his own interpretation to Dhamma to prove his points in arguments. Twists Dahmma and use it for his purposes.
* Sometimes become arrogant and non-flexible.
* Seems to be liking a little 'showing off'
* Seems to be going after 'popularity' and becoming a 'star'.
I can go on for more details, but ;
all that lead me to one question.
The question is;
should we focus on his good areas and get some benefit to ourselves OR should we hang on to his 'questionable' areas and become worse than that ?
I too is in the same wave lenth as you are. Being a Buddhist we should not criticise the character of a Buddhist monk but we can always give our opinion on what they preach.
After listning the 2 1/2 hour vedio and over 1 hour radio interview some of my opinions of his new found "path" are as follows;
1. Says his "path" is not found in any books, Its a new discovery. When this is also written in a book its vitality will decline. ?Can you buy these aguments. ?Isn't it an insult to Buddhism well preserved in Thripitaka's & Atuwa's.
2. Recommends practicing both Kamasukallikanu Yogaya and Aththakilamathanu Yogaya prior to practicing Madyama Prathipadawa. Even intentional arousing of other people (by unproveked hurting & scolding) just to get blaggarded or telling lies to calm down people are recomended. ?Is it necessary to do all these unwanted things when Lord Buddha has shown us a clear & serene path.
3. Refers to people as "Modayas" in general and praise only his decipals as inteligent. Try to instil his "path" as the only path available and is sarcastic about authodox teachings as per Thripitakas.
- sashimaalTop contributor
- Posts : 5785
Join date : 2014-02-28
Re: රහතෙකු වන නිවැරදි මග 1 ( සිරි සමන්තභද්ර මහා ස්වාමින් වහන්සේ )
Another friend of mine had this to say:
In an era where bhikkhus in Sri Lanka openly transgress the dhamma and vinaya with impunity, where buddhism is used to label, define and herd a group of people for political reasons, to set 'buddhists' against others, to entrench buddhists in self-views, and fuel them with hatred, where the attainments are said to be unattainable and those who have attained are said to be insane, delusional, egoistical so much so that those who have truly realized the dhamma are muted, or driven to seclusion, where buddhism is relegated to rites and rituals, where when the ata sil is taken en mass in the morning with no intention to practice it in the evening, where the Maha Nayakas accept cars, buildings, fruit baskets, elephants, where bhikkhus talk about the size of their temples or the number of tv appearances as badges of honor, where buddhists have become a lost, unhappy, depressed, constantly oppressed by the teaching of suffering, endless suffering, yet without knowledge, means and hope of the escape, the release, the supreme happiness. so eloquently stated in the dhamma, other than the poor making a sacrificial dana to the local bhikkhu for the hope of a better materialistic life in the future, where bhikkhus are prescribed anti depressants, where the supposed incomparable fields of merit now yield little fruit, nothing short of revolution is required to change this era in Sri Lanka. This is not so in the West, where Arhats dwell free from the years of false cultural beliefs. Ajahn Brahm talks of shit, everyone laughs, enjoys the dhamma insight, the Dalai Lama says to 'f*ck it', and everyone says what pith. In Sri Lanka, the accepted method is for a monk to say 'a monk whom we know saw this via the divine eye', and then say all sorts of things they heard via hearsay like how they saw divine animals in the heavenly worlds, and people come to listen to these stories and no one questions this for just the right dose of dhamma is also incorporated to keep it real to keep it buddhist. The great beings who live outside of Sri Lanka, in countries like the US, Australia, UK, Germany, Canada, are free to think, free to express themselves. That's why today in Sri Lanka more and more who understand English are paying greater heed to the dhamma sermons of these 'foreign' monks, more than our local monks. It is not possible to compare a ascetic and reclusive Kassapa with a social Sariputta, it is not possible to compare a receiver of lavish gifts Sivali with the rough robe wearing Mogharaja. It is not possible to compare a beautiful speaker Kumarakassapa with a meditative Kankharevata. I do not know whether this monk is an Arhat or a madman, my two closest dhamma friends sit on either side, so he keeps me guessing and I may never find out. Yet, this forces my mind open to the possibilities of the diversities that could exist within the sasana, that not all sotapattis, sakadagamis, anagaamis and arhats are made from the same dough or cut from the same cookie cutter (although they are supposed to taste the same )
sashimaal wrote:Here you go... One of my friend's friend has been very critical after listening to the Neth FM program. Sharing below for you to see:
Claims to be enlightened. No one can debate and win. He has realised the truth. He changed his name because his original name wasn't enough to carry out his special purpose.
His path is based on exploring... ending with emptiness and 'not having a mind' or supreme contentment, feels himself floating (a sense of). Doesn't believe in Sila but thinks panna is Sila.
He sees special purpose for himself to clean up the Sasana.
He uses dhamma snippets to validate his theory (of his Ariya magga). He does not match it against the entire dhamma-vinaya to form a cohesive view.
He argues some dhamma is from nigantanathaputta when it is counter to his practice.
He says practice is different from theory (suttas) where the suttas vary from his practice and behaviour.
He uses one or more of these arguments, along with a dhamma snippet to validate his position.
He will sometimes answer obliquely of use false examples to prove a point. He said one of his students wrote uddakaramaputta asked prince Siddhartha to leave because he was against his teachers teaching, and used this as an example. However the suttas never said this. Equally he spoke about a white elephant which was harmed - a completely fantasy example which sounds as it is could be plausible, was used to validate something else.
He we egotistical and angry during the interview, and denied it.
He admitted that he experiences defilements, thereby invalidating his claim for enlightenment, but apparently not in his model of enlightenment.
He invites others for debates. The Buddha never did this and warned against using the dhamma for debates (asivisopama sutta?). The other person has to claim enlightenment to truly explore him, so no one can. So his delusion remains safe from others.
He wants publicity and manipulates the media. He lives in luxurious settings, and has luxurious meals, sits in luxurious high seats. He uses money. This is not a good example if he wants others to go on a patisotagami/against the stream away from entanglement with the world. (Unless his idea of patisotagami is different).
A truly alpicca person would find it unconducive to live in opulent surroundings and would gravitate towards peaceful simple settings, with little entanglement with the media.
His sudden change of name, sudden devotion to special purpose and becoming a special person (to save the sasana), inability to give up sensual pleasure, feelings of euphoria, increased religiosity, erratic behaviour leading to disciplinary hearings, special belief in his own interpretations, belief that he is enlightened despite being shown otherwise (over confidence and grandiose delusions) are all symptoms of manic state.
I doubt he is saying anything new. However he is making much of it.
- sashimaalTop contributor
- Posts : 5785
Join date : 2014-02-28
Re: රහතෙකු වන නිවැරදි මග 1 ( සිරි සමන්තභද්ර මහා ස්වාමින් වහන්සේ )
- sashimaalTop contributor
- Posts : 5785
Join date : 2014-02-28
Re: රහතෙකු වන නිවැරදි මග 1 ( සිරි සමන්තභද්ර මහා ස්වාමින් වහන්සේ )
If you'll have questions to ask him (about his teachings mainly) pls post here and i will ask.
Thanks
- chutiputhaTop contributor
- Posts : 1948
Join date : 2014-11-09
Age : 37
Location : SL
Re: රහතෙකු වන නිවැරදි මග 1 ( සිරි සමන්තභද්ර මහා ස්වාමින් වහන්සේ )
- sashimaalTop contributor
- Posts : 5785
Join date : 2014-02-28
Re: රහතෙකු වන නිවැරදි මග 1 ( සිරි සමන්තභද්ර මහා ස්වාමින් වහන්සේ )
- sashimaalTop contributor
- Posts : 5785
Join date : 2014-02-28
Re: රහතෙකු වන නිවැරදි මග 1 ( සිරි සමන්තභද්ර මහා ස්වාමින් වහන්සේ )
chutiputha wrote:මේ සම්බන්ධව මා සෙවූ නමුත් මට මේ ගැන සොයා ගැනීමට නොහැකි විය,කරුණාකර පිටකයේ පිටු අංකය සදහන් කරන්න.sashimaal wrote:
- chutiputhaTop contributor
- Posts : 1948
Join date : 2014-11-09
Age : 37
Location : SL
Re: රහතෙකු වන නිවැරදි මග 1 ( සිරි සමන්තභද්ර මහා ස්වාමින් වහන්සේ )
sashimaal wrote:Chuti - here you go:chutiputha wrote:මේ සම්බන්ධව මා සෙවූ නමුත් මට මේ ගැන සොයා ගැනීමට නොහැකි විය,කරුණාකර පිටකයේ පිටු අංකය සදහන් කරන්න.sashimaal wrote:
- chinwiTop contributor
- Posts : 999
Join date : 2014-02-23
Re: රහතෙකු වන නිවැරදි මග 1 ( සිරි සමන්තභද්ර මහා ස්වාමින් වහන්සේ )
මේ කතාවෙ තිබෙන්නේ සොරුන් විසින් මරා දමන ලද සතෙක් ගැනය. එයින් පිසූ මස් තෙරණියට හමුවී ඉන් කොටසක් පූජා කල බවෙකි.
සතා මරනු ලැබීමෙන් පසු ඇයට හමු වන විට එය ආහාරයක් පමණි. එලෙස අහඹු ලෙස ලැබෙන ආහාරයක් ගැනීම, දානය සඳහා හෝ අපගේ ආහාරය සඳහා හෝ මරනු ලැබූ සත්ව මාංශ ගෙන පිස අනුභව කිරීම හා සම කිරීම අපහසු බව මට සිතේ.
---
නවීන වෛද්ය විද්යාව අනුව අපේ ආහාරයෙන් 8% ක් ප්රෝටීන් විය යුතුය.
සිංහල හාලේ ප්රෝටින් ප්රමාණය 8% කි.
හිටපු පොලිස් අධිකාරී RMP රනවන මහතා ( රොශාන් ගේ සීයා) බිත්තරවත් නොකයි. ඔහු ක්රීඩකයෙක් මෙන්ම මල්ලව පොර ශුරයෙකි. එකල එතුමා පොල් සම්බල් හා බත් කා ගොස් මස් ගාත් පිටින් ගිල එන ප්රති මල්ලවයින් ව උස්සා බිම දමන වාර අනන්තය.
- sashimaalTop contributor
- Posts : 5785
Join date : 2014-02-28