The Investor Sentiment - Equity and investments forum for Sri Lankans
Search
 
 

Display results as :
 


Rechercher Advanced Search

Latest topics
» LLUB.N0000 (CHEVRON LUBRICANTS LANKA PLC)
Today at 7:34 pm by sashimaal

» Dividend Announcement
Today at 5:43 pm by Ethical Trader

» ඊ.ටි.අයි ෆිනෑන්ස් විකිණිමට මහ බැංකුවේ අවසරය
Yesterday at 9:43 pm by Ethical Trader

» DOCK.N0000 (COLOMBO DOCKYARD PLC)
Yesterday at 9:42 pm by Ethical Trader

» Theory of Everything
Yesterday at 9:21 pm by Ethical Trader

» Elsewhere vs SL : Honesty, Social responsibility , Word twisting and Decency
Yesterday at 8:53 pm by Yin-Yang

» Whats ailing Sri Lanka ? Why we are what we are!
Yesterday at 6:02 pm by Yin-Yang

» Karl Marx and the Social Sciences
Sun May 20, 2018 11:25 pm by Backstage

» Your Face Is Now in a Database
Sun May 20, 2018 10:47 am by කිත්සිරි ද සිල්වා

» ජපානය: තත්පර විසිපහකට පෙර දුම්රිය පිටත් වූවාට 'සමාවෙන්න'
Fri May 18, 2018 10:10 pm by Ethical Trader

» Sri Lanka still good for global equity investors
Tue May 15, 2018 6:42 pm by Ethical Trader

» Thilak Karunaratne No More at SEC – Mangala Confirms
Tue May 15, 2018 12:48 pm by Ethical Trader

» Cartoon of the day...
Tue May 15, 2018 12:38 pm by Ethical Trader

» How to Mismanage a World
Tue May 15, 2018 12:31 pm by කිත්සිරි ද සිල්වා

» How the British Learnt to Speak Sinhala
Tue May 15, 2018 1:10 am by slstock

» රත්‍රං ආනයන සීඝ්‍රයෙන් ඉහළට – වෙළෙඳ හිඟය තවදුරටත් පුළුල් වෙයි
Mon May 14, 2018 5:53 pm by Ethical Trader

» ඇඟලුම් අපනයන ආදායම – ඇමරිකාවෙන් පහළට යුරෝපයෙන් ඉහළට
Mon May 14, 2018 5:52 pm by Ethical Trader

» බැඳුම්කර විදෙස් ආයෝජන ඉවතට – පෙබරවාරියේ දී ඩොලර් මිලියන 55 ක ශුද්ධ ගෙවීමක්
Mon May 14, 2018 5:51 pm by Ethical Trader

» Flying is the Safest mode of Transport
Mon May 14, 2018 5:49 pm by Ethical Trader

» Student presents thesis in underwear !
Mon May 14, 2018 5:38 pm by Ethical Trader

» In the Meantime, Within Our Shores !
Mon May 14, 2018 1:03 pm by slstock

» රුපියල බේරගන්න ඩොලර් මිලියන 100 කින් මහ බැංකුව මැදිහත් වෙයි
Mon May 14, 2018 1:00 pm by slstock

» Hello and CSE ?
Mon May 14, 2018 12:17 pm by slstock

» LIOC.N0000 (Lanka IOC PLC)
Mon May 14, 2018 11:51 am by CK

» රටේ දේශපාලන ස්ථාවරත්වය ගැන මහ බැංකු අධිපතිගේ මතය මෙන්න
Sat May 12, 2018 12:18 pm by nihal123

» Sri Lanka rupee close flat after US$136mn interventions,stocks steady
Fri May 11, 2018 7:21 pm by The Invisible

» Sri Lanka's rupee showings signs of stabilizing: Central Bank
Fri May 11, 2018 7:17 pm by The Invisible

» Sri Lanka's central bank caught between peg and a hard place
Fri May 11, 2018 7:15 pm by The Invisible

» Sri Lanka to re-price fuel every two months on formula
Fri May 11, 2018 7:11 pm by The Invisible

» ඩොලර් රුපියල් සටන
Fri May 11, 2018 5:39 pm by Ethical Trader

» Age is just a number
Fri May 11, 2018 2:38 pm by කිත්සිරි ද සිල්වා

» Citizen Police Action
Fri May 11, 2018 8:33 am by කිත්සිරි ද සිල්වා

» In every five minutes
Wed May 09, 2018 8:00 pm by spw19721

» ASIY.N0000 (ASIA SIYAKA COMMODITIES PLC)
Wed May 09, 2018 8:06 am by yellow knife

» Sri Lanka's Sampath Bank March 2018 quarter net profit up 41.4-pct
Fri May 04, 2018 8:15 pm by The Invisible

» Sri Lanka rupee gains from intervention, stocks down 0.26-pct
Fri May 04, 2018 8:11 pm by The Invisible

» Help CSE to catch manipulators!
Fri May 04, 2018 5:21 pm by Ethical Trader

» Yahapalanaya in action.
Fri May 04, 2018 4:54 pm by Ethical Trader

» COMB, HNB, SAMP, SEYB, PABC, UBC, NTB, DFCC & NDB
Fri May 04, 2018 11:47 am by The Invisible

» ජනාධිපති කාර්ය මණ්ඩල ප්‍රධානියා අල්ලස් දැලේ
Fri May 04, 2018 6:02 am by Ethical Trader

» Sri Lanka rupee gains after intervention, stocks marginally up
Thu May 03, 2018 10:12 pm by The Invisible

» Sri Lanka's glyphosate ban cost Rs35bn in crop losses: farm managers
Thu May 03, 2018 10:10 pm by The Invisible

» මූල්‍ය නොවන රාජ්‍ය ආයතනවල නොපියවූ ණය රු. බිලියන 844 ඉක්මවයි
Thu May 03, 2018 2:52 pm by Rana

» අර්ථසාධකේ ආයෝජන ආදායම 15% කින් වැඩිවෙද්දී ලාභාංශ ආදායම 30% කින් අඩුවෙලා
Thu May 03, 2018 2:48 pm by slstock

» Sri Lanka political uncertainty seen undermining investor confidence: Fitch
Thu May 03, 2018 12:33 pm by Ethical Trader

» ලෝක ශ්‍රේණිගත කිරීම්වල ශ‍්‍රී ලංකා පිල ඇෆ්ගනිස්තානයටත් වඩා පහලට ඇද වැටේ..!
Thu May 03, 2018 9:22 am by කිත්සිරි ද සිල්වා

» Food and Beverages
Thu May 03, 2018 8:14 am by yellow knife

» Obituary Notice.
Tue May 01, 2018 9:47 am by Backstage

» EPF follows streamlined methodology in investing in CSE and Unit Trusts
Tue May 01, 2018 9:28 am by Backstage

» Sri Lanka's central bank kills Rs19bn in printed money, supporting rupee
Sat Apr 28, 2018 9:54 pm by nihal123

May 2018
SunMonTueWedThuFriSat
  12345
6789101112
13141516171819
20212223242526
2728293031  

Calendar Calendar

Disclaimer


Information posted in this forum are entirely of the respective members' personal views. The views posted on this open online forum of contributors do not constitute a recommendation buy or sell. The site nor the connected parties will be responsible for the posts posted on the forum and will take best possible action to remove any unlawful or inappropriate posts.
All rights to articles of value authored by members posted on the forum belong to the respective authors. Re-using without the consent of the authors is prohibited. Due credit with links to original source should be given when quoting content from the forum.
This is an educational portal and not one that gives recommendations. Please obtain investment advises from a Registered Investment Advisor through a stock broker

පෙට‍්‍රල් හා ඩීසල් වාහන නුදුරේදීම ඉවතට

Go down

පෙට‍්‍රල් හා ඩීසල් වාහන නුදුරේදීම ඉවතට

Post by Danidu on Tue Jul 18, 2017 7:19 pm

ගෝලීය උෂ්ණත්වය ඉහළ යෑම අවම කරගැනීමට පෙට‍්‍රල් හා ඩීසල් වාහන නුදුරේදීම ඉවතට

ගෝලීය උෂ්ණත්වය ඉහළ යෑමේ තර්ජනයට සමස්ත ලෝකයම මුහුණ පා සිටී. කාබන්ඩයොක්සයිඩ් වායු විමෝචනය ගෝලීය උෂ්ණත්වය වර්ධනය වීමට බලපාන ප‍්‍රධානම සාධකයයි. කාබන්ඩයොක්සයිඩ් සංයුතිය ඉහළ යෑමට, වන විනාශය සහ ෆොසිල ඉන්ධන භාවිතය වැනි මිනිස් කි‍්‍රයාකාරකම් බලපා තිබේ. වායුගෝලයට කාබන්ඩයොක්සයිඩ් වායුව වැඩි වශයෙන් පරිසරයට එක්වන්නට වූයේ කාර්මික විප්ලවයෙන් පසුවය. නිෂ්පාදන ක්‍රියාවලිය වර්ධනය වීමත් සමඟ එතෙක් පැවති කාබන්ඩයොක්සයිඩ් විමෝචනය මෙන් 40%කින් වර්ධනය විය. වසර 10,000කට ඉහත කොටස් මිලියනයකට කොටස් 280ක් වූ කාබන්ඩයොක්සයිඩ් සංයුතිය 2016 වනවිට කොටස් මිලියනයකට කොටස් 403 දක්වා ඉහළ ගොස් තිබේ.

ගෝලීය උෂ්ණත්වය අවම කර ගැනීමට නම් පරිසරයට මුදා හැරෙන කාබන්ඩයොක්සයිඩ් ප‍්‍රමාණය 2050 වනවිට 70%කින් පමණ අවම කර ගත යුතු බවට පරිසර විද්‍යාඥයන් අනතුරු අඟවා තිබේ. එහෙයින් මෙම පාරිසරික විනාශය අවම කර ගැනීම සඳහා ලොව බොහෝ රටවල් විවිධ කි‍්‍රයාමාර්ග අනුගමනය කිරීමට පියවර ගනිමින් සිටී. වායු දූෂණයට එක් ප‍්‍රධාන සාධකයක් වන ඉන්ධන දහනය අවම කර ගැනීම සඳහා ප‍්‍රංශය, මහා බ්‍රිතාන්‍යය, ඇමෙරිකා එක්සත් ජනපදය, නෝර්වේ, ජර්මනිය, චීනය, ඉන්දියාව, නෙදර්ලන්තය, රෝඩ්ස් දිවයින, කැනඩාව වැනි රටවල් පෙට‍්‍රල් සහ ඩීසල් මගින් ධාවනය කෙරෙන වාහන ඉදිරි දශක දෙක තුළ සම්පූර්ණයෙන්ම නවතා දැමීමට අවධානය යොමුකර ඇත.

චීනයේ වැඩිම වායු දූෂණය සිදුකෙරෙනුයේ වාහන මගින් නිකුත් කෙරෙන කාබන් ප‍්‍රමාණය හේතුවෙනි. 2012 වසරේ වායු දූෂණය හේතුවෙන් මියගිය චීන වැසියන් සංඛ්‍යාව මිලියනය ඉක්මවීය. එහෙයින් කඩිනමින්ම එයට විසඳුම් සෙවීමට චීන බලධාරීන් හට සිදු වී තිබේ. 2030 වනවිට පෙට‍්‍රල් හා ඩීසල් වාහන ධාවනයෙන් ඉවත් කිරීමට ඔවුන් සැලසුම් කර ඇත්තේ එහෙයිනි.  

නෙදර්ලන්තය සහ නෝර්වේ රාජ්‍යය 2025 සිට ද ජර්මනිය හා ඉන්දියාව 2030 සිට ද ප‍්‍රංශය, ස්වීඩනය හා කොස්ටරිකාව 2040 සිට ද පෙට‍්‍රල් හා ඩීසල් වාහන තම රටවලින් ඉවත්කොට ඒ වෙනුවට විදුලි රථවාහන ආදේශ කිරීමට නියමිතය.  

ප‍්‍රංශ පාරිසරික ඇමැති නිකලස් හුලෝ සඳහන් කරන ආකාරයට දැනට ප‍්‍රංශයේ භාවිත කෙරෙන පෙට‍්‍රල් හා ඩීසල් වාහන ප‍්‍රතිශතය 95.2%කි. විදුලි මෝටර් රථ 1.2%ක් හා හයිබි‍්‍රඩ් රථ 3.5%ක් පසුගිය කාලයේ ධාවනයට එක් කර තිබේ. 2019 වනවිට නව මාදිලියේ විදුලි මෝටර් රථ හඳුන්වා දීම ප‍්‍රංශ රජයේ අරමුණය. ක‍්‍රමයෙන් විදුලි වාහන ධාවනයට එක් කරමින් 2040 වනවිට පෙට‍්‍රල් හා ඩීසල් වාහන සම්පූර්ණයෙන්ම භාවිතයෙන් ඉවත් කිරීම ඔවුන්ගේ අරමුණය.

අැමෙරිකාවේ ප‍්‍රාන්ත 8ක නුදුරේදීම වැඩි වශයෙන් විදුලි මෝටර් වාහන භාවිතයට ගැනීමට නියමිතය. 2014 සිට එරට පෙට‍්‍රල් වාහන අලෙවිය අවම වන්නට පටන් ගෙන තිබේ. 2050 වනවිට එකදු පෙට‍්‍රල් හෝ ඩීසල් වාහනයක් තම ප‍්‍රාන්තවල ධාවනය නොවනු ඇතැයි යන්න ඔවුන්ගේ අදහස වී තිබේ.  

1995 වසර වනවිට ලොව පුරා භාවිත වූ පෙට‍්‍රල් හා ඩීසල් මගී ප‍්‍රවාහන වාහන සංඛ්‍යාව වූයේ මිලියන 500කි. 2010 දී එය මිලියන 896 දක්වා ඉහළ ගියේය. 2015 වනවිට එය බිලියනයක් දක්වා වර්ධනය වී තිබූ අතර 2020 වනවිට එය බිලියන 1.2 දක්වා වර්ධනය වන බවට ගණන් බලා තිබේ. සියවසක කාලයක් තුළ භාවිතයට ගැනුණු වාහන සංඛ්‍යාව මිලියන 500ක් වුවද 20 වසරක් තුළ එය බිලියනයක් දක්වා වර්ධනය වීමෙන් පරිසරයට මුදා හැරුණු කාබන්ඩයොක්සයිඩ් ප‍්‍රමාණය කෙබඳුදැයි අනුමාන කළ හැකිය.

2010 වසරේ ලොව පුරා අලෙවි කෙරුණු මගී ප‍්‍රවාහන වාහන සංඛ්‍යාව මිලියන 44.7කි. 2020 දී එය මිලියන 70.9 දක්වා වර්ධනය වනු ඇති බවට අනුමාන කර තිබේ. ලොව ප‍්‍රකට මෝටර් රථ නිෂ්පාදන සමාගම් සියල්ල මේ වනවිට විදුලි මෝටර් වාහන නිෂ්පාදනයට යොමුවෙමින් සිටී. බී.එම්.ඩබ්ලිව්, ටොයෝටා, යමහා, චෙරි, ෂැවලේ, සිට්රන්, ෆියට්, ෆෝඩ්, හුන්ඩායි, ජේ.ඒ.සී. කේ.අයි.ඒ, බෙන්ස්, මිට්සුබිෂි, නිසාන්, පර්ජෝ, රෙනෝ, ටෙස්ලා, ෆෝක්ස්වැගන් වැනි මෝටර් රථ නිෂ්පාදන සමාගම් රැසක් නව තාක්ෂණයෙන් යුතු විදුලි මෝටර් රථ මේ වනවිටත් වෙළෙඳපොළට හඳුන්වා දී තිබේ.  

වොල්වෝ සමාගම සඳහන් කරනුයේ 2019 පසු තම ආයතනය විසින් විදුලි මෝටර් රථ හා හයිබ්‍රිඩ් මෝටර් රථ පමණක් නිෂ්පාදනය කරනු ලබන බවයි. දැනට පවතින පෙට‍්‍රල් හා ඩීසල් මෝටර් රථ පරිසර දූෂණය අවම කෙරෙන නවාංග එක් කරමින් 2025 වනතෙක් වෙළෙඳපළට නිකුත් කෙරෙන අතර පෙට‍්‍රල් හා ඩීසල් නව නිෂ්පාදන හඳුන්වා නොදීමට ද ඔවුහු අදහස් කරති.
 
ටෙස්ලා සමාගම ලබන වසරේ විදුලි මෝටර් රථ ලක්ෂ පහක් වෙළෙඳපොළට නිකුත් කිරීමට සුදානමින් සිටී. 2020 සිට විදුලි වාහන මිලියනයක් වාර්ෂිකව වෙළෙඳපොළට නිකුත් කිරීම එම සමාගමේ අරමුණය. ෆොක්ස්වැගන් සමාගම 2020 වසරේ සිට විදුලිි මෝටර් රථ 100,000 බැගින් වාර්ෂිකව අලෙවි කිරීමට සැලසුම් කර තිබේ.  

ටොයොටා සමාගම 2020 වනවිට වසරකට දෙමුහුන් (හයිබ්‍රිඩ්) වාහන මිලියන 1.5 බැගින් ලොව පුරා අලෙවි කිරීමට සූදානමින් සිටියි. එම සමාගම හයිඩ‍්‍රජන් වායුවෙන් ධාවනය කෙරෙන මෝටර් රථයක් පසුගියදා වෙළෙඳපළට නිකුත් කිරීමට කටයුතු කළේ ද පරිසර දූෂණය අවම කිරීමේ පියවරක් ලෙසිනි. 2017 පෙබරවාරි වනවිට මිරායි (අනාගතය) යනුවෙන් නම් කර ඇති මෙම වාහන 2840ක් ජපාන වෙළෙඳපළට නිකුත් කර තිබිණි. සම්පූර්ණයෙන් පිරවූ හයිඩ‍්‍රජන් ටැංකියකින් එය කිලෝමීටර් 502ක දුරක් ධාවනය කළ හැකිය. එය ඉන්ධන කෝෂ පද්ධතියක් සහිත මෝටර් රථයක් ලෙස හඳුන්වා තිබේ. සාමාන්‍ය ඉන්ධන වාහනයක හා හයිබ්‍රිඩ් වාහනයක තාක්ෂණය එක්කර නිර්මාණය වූවක් බැවින් එමගින් පරිසරයට මුදාහරිනු ලබන්නේ ජල වාෂ්ප පමණි.  

ඊ.වී. නොහොත් විදුලි මෝටර් රථයේ විශේෂත්වය වනුයේ එය තාපය හෝ අහිතකර වායු පරිසරයට මුදා හරින්නේ සුළු ප‍්‍රමාණයක් වීමයි. විදුලි වාහනවලින් 100%ක් කිසිදු අහිතකර වායුවක් පරිසරයට මුදා නොහරින බවට මතයක් පැවතිය ද එය නිරවද්‍ය නොවේ. එය විදුලිය උත්පාදනයේදී යම් ප‍්‍රමාණයකට අහිතකර වායු නිකුත් කරනු ලබයි. සාමාන්‍යයෙන් මෙම රථවලින් නිකුත් කෙරෙන කාබන්ඩයොක්සයිඩ් ප‍්‍රමාණය 35% වැනි ප‍්‍රතිශතයක පවතී. ඇමෙරිකානු බලශක්ති දෙපාර්තමේන්තු වාර්තාවලට අනුව පෙට‍්‍රල් මගින් ධාවනය කෙරෙන මෝටර් රථයක් සැතපුම් 100ක දුරක් ධාවනය කිරීමේදී රාත්තල් 75ක පමණ බරින් යුත් කාබන්ඩයොක්සයිඩ් ප‍්‍රමාණයක් පරිසරයට මුදාහරින අතර විදුලි මෝටර් රථයක් සැතපුම් 100ක් ධාවනය කිරීමේදී නිකුත් කෙරෙන කාබන්ඩයොක්සයිඩ් ප‍්‍රමාණය රාත්තල් 32කි. මෙම කාබන්ඩයොක්සයිඩ් ප‍්‍රමාණය ද අවම කර ගැනීම සඳහා නව ක‍්‍රමවේද අනුගමනය කිරීමට මෝටර් රථ නිෂ්පාදන සමාගම් සැලසුම් කර ඇති අතර දැනට නිෂ්පාදයේ පවතින විදුලි මෝටර් රථ වන ෆියට් 500 ඊ, ෆෝඩ් ෆෝකස් ඉලෙක්ටි‍්‍රක්, කියා සෝල් ඊවී, වී.ඩබ්ලියු ඊ ගොල්ෆ්, වි ස්පාක් ඊවී, රෙනෝ සොයි, නිසාන් ලීෆ්, ටෙස්ලා මොඩ්ල් එස් යන වාහන මේ වනවිට ජනප්‍රියත්වයට පත්වී තිබේ.

http://www.lankadeepa.lk/sunday/thaksalawa/

Danidu

Posts : 236
Join date : 2015-09-03
Age : 37
Location : Welisara

Back to top Go down

Re: පෙට‍්‍රල් හා ඩීසල් වාහන නුදුරේදීම ඉවතට

Post by Danidu on Tue Jul 18, 2017 7:21 pm

විදුලි මෝටර් රථ ගන්න අයට රජයෙන් මුදල් ගෙවනවා

2019 වසරේ සිට Volvo සමාගම මුළුමනින්ම විද්‍යුත් ධාවන පද්ධතියක් තිබෙන මෝටර් රථ පමණක් නිෂ්පාදනය කිරීමට තීරණය කර ඇති බව ශ්‍රී ලංකා විදුලි මෝටර් රථ සමාජයේ කමිටු සාමාජික, මහිසංඛ අබේවික්‍රම මහතා පැවසීය. අද දෙරණ Biz 24x7 සමඟ සම්මුඛ සාකච්ඡාවකට එක්වෙමින් ඒ මහතා මේ බව පවසන ලදී .

මෙහිදී වැඩිදුරටත් අදහස් දක්වමින් ඔහු කියා සිටියේ මේ වන විට ලෝක ප්‍රවණතාවය විදුලි මෝටර් රථ බවත්, සංවර්ධිත රටවල රජයයන් විසින් විදුලි මෝටර් රථ මිල දී ගන්නන් හට මිලෙන් 1/3 ක් හෝ 2/3 ක් වැනි මුදලක් ගෙවනු ලබන බවයි.

තවද විදුලි මෝටර් රථ සම්බන්ධයෙන් ජාතික ප්‍රතිපත්තියක් අත්‍යවශ්‍ය බව මහිසංඛ අබේවික්‍රම මහතා මෙහිදී කියා සිටියේය.

මෙම සම්පූර්ණ සම්මුඛ සාකච්ඡාව පහතින් නැරඹිය හැකිය.

https://youtu.be/vbJerPRqxCc

Danidu

Posts : 236
Join date : 2015-09-03
Age : 37
Location : Welisara

Back to top Go down

Re: පෙට‍්‍රල් හා ඩීසල් වාහන නුදුරේදීම ඉවතට

Post by කිත්සිරි ද සිල්වා on Tue Jul 18, 2017 8:01 pm

avatar
කිත්සිරි ද සිල්වා
Top contributor
Top contributor

Posts : 7226
Join date : 2014-02-23
Age : 60
Location : රජ්ගම

Back to top Go down

Back to top


 
Permissions in this forum:
You cannot reply to topics in this forum