The Investor Sentiment - Equity and investments forum for Sri Lankans
Search
 
 

Display results as :
 


Rechercher Advanced Search

Latest topics
» How to Calculate the Future Value of an Investment
Yesterday at 10:18 pm by nihal123

» කොටස් වෙළෙඳපොළේ ලැයිස්තුගත කෙරෙන අලුත්ම සමාගම – LVL Energy Fund Limited
Yesterday at 7:42 pm by nihal123

» Dividend Announcement
Yesterday at 7:31 pm by nihal123

» අගමැති රනිල් බැඳුම්කර කොමිසම හමුවේ පැවසුවේ මොනවාද?
Yesterday at 7:08 pm by Ethical Trader

» Obituary Notice.
Yesterday at 3:03 pm by කිත්සිරි ද සිල්වා

» උතුරු කොරියාවේ "සබ්මැරීන බැලිස්ටික් මිසයිල වැඩසටහනකුත්"
Yesterday at 11:34 am by Ethical Trader

» උතුරු කොරියාව සහ න්‍යෂ්ඨික ප්‍රහාර: "නීති විරෝධී නියෝග පිළිපදින්නේ නෑ"
Yesterday at 11:28 am by Ethical Trader

» 'සොල්දාදුවාගේ සිරුරේ අඟල් එකොළහක පණුවෙක්'
Sun Nov 19, 2017 1:13 pm by කිත්සිරි ද සිල්වා

» මිනිස්සු දුවනවා, අපි නැවතිලා බලන් ඉන්නවා.
Fri Nov 17, 2017 5:46 pm by Ethical Trader

» Plantation sector updates
Fri Nov 17, 2017 11:54 am by lanka

» සිම්බාබ්වේ: ජනාධිපති රොබට් මුගාබේ "අත්අඩංගුවේ"
Fri Nov 17, 2017 9:54 am by Ethical Trader

» ආයෝජනයට ශ්‍රීලංකාවට එන්න එපා.! ජාත්‍යන්තර සමාගම් නිවේදනයකට සැරසෙයි
Wed Nov 15, 2017 8:15 pm by Admin

» Soldiers 'take over Zimbabwe broadcaster'
Wed Nov 15, 2017 5:52 am by කිත්සිරි ද සිල්වා

» බටහිර ලෝකය භේද කරන බවට රුසියාවට චෝදනා
Tue Nov 14, 2017 5:26 pm by Ethical Trader

» යුද අපරාධ සහ අතුරුදහන් කිරීම්: ශ්‍රී ලංකාවේ මානව හිමිකම් වාර්තාව ජිනීවා විමසුමට
Tue Nov 14, 2017 10:56 am by Ethical Trader

» ඉරාන, ඉරාක භූමිකම්පාවෙන් 200 කට වැඩි පිරිසක් මරුට
Mon Nov 13, 2017 5:27 pm by Ethical Trader

» මැද පෙරදිග බල තරඟය දරුණු අතට හැරෙයි
Mon Nov 13, 2017 3:16 pm by guruji

» වචන නම් අපේ ඒත් තනුව ?????????
Sun Nov 12, 2017 2:28 am by Rana

» දිල්ලියේ පරිසරය රැකීමට වාහන සලාක ක්‍රමයක්
Fri Nov 10, 2017 7:05 pm by Ethical Trader

» අයවැය සහ මෝටර් රථ: නව පිළිවෙතක්
Thu Nov 09, 2017 5:42 pm by Ethical Trader

» Flying is the Safest mode of Transport
Thu Nov 09, 2017 3:12 pm by කිත්සිරි ද සිල්වා

» In the Meantime, Within Our Shores !
Thu Nov 09, 2017 10:13 am by කිත්සිරි ද සිල්වා

» වංචා දුෂණ නඩු කඩිනම් කරන්න විශේෂ මහාධිකරණයක්
Wed Nov 08, 2017 4:54 pm by කිත්සිරි ද සිල්වා

» LIOC.N0000 (Lanka IOC PLC)
Wed Nov 08, 2017 4:48 pm by Ethical Trader

» ගින්නෙන් දැවෙන අලි පැටවාගේ සේයාරුව පළමු තැනට
Wed Nov 08, 2017 4:35 pm by Ethical Trader

» 10 Things to Remember Before You Take Things Personally
Tue Nov 07, 2017 5:38 pm by Ethical Trader

» හැම තැනම නැහැ, හැම දාම නැහැ
Tue Nov 07, 2017 5:30 pm by Ethical Trader

» Beware !
Mon Nov 06, 2017 10:56 am by CK

» සාම සාධක මෙහෙයුම් නිරීක්ෂණය කරන පළමු ශ්‍රී ලාංකික හමුදා නිලධාරිනියෝ
Sun Nov 05, 2017 12:44 pm by කිත්සිරි ද සිල්වා

» How to Find Undervalued Stocks and Turn a Large Profit
Sat Nov 04, 2017 11:24 am by Ethical Trader

» ඒකාබද්ධ විපක්ෂ කණ්ඩායමෙන් ශ්‍රීලනිපට කොන්දේසි හතක්
Thu Nov 02, 2017 6:29 pm by nihal123

» Taste of Asia
Thu Nov 02, 2017 12:27 pm by Ethical Trader

» නිව් යෝර්ක් ප්‍රහාරය : අවම වශයෙන් 8 දෙනෙක් මරුට
Wed Nov 01, 2017 5:48 pm by Ethical Trader

» NTB.N0000 (NATIONS TRUST BANK PLC)
Wed Nov 01, 2017 5:43 pm by Ethical Trader

» Laughter the Best Medicine
Wed Nov 01, 2017 11:48 am by Ethical Trader

» VPEL.N0000 (VALLIBEL POWER ERATHNA PLC )
Wed Nov 01, 2017 8:15 am by yellow knife

» TJL.N0000 (Textured Jersey Lanka PLC.)
Wed Nov 01, 2017 8:07 am by yellow knife

» TPL.N0000 (TALAWAKALE PLANTATIONS )
Wed Nov 01, 2017 7:56 am by yellow knife

» BFL.N0000 (Bairaha Farms PLC)
Tue Oct 31, 2017 7:16 pm by CK

» LLUB & BFL
Tue Oct 31, 2017 11:41 am by yellow knife

» HUNA.N0000
Tue Oct 31, 2017 9:26 am by yellow knife

» Sri Lanka's got Talent
Mon Oct 30, 2017 11:31 pm by sashimaal

» Govt.electrocutes CEB
Mon Oct 30, 2017 9:53 pm by AjithR

» තනි පුද්ගල ණය ලක්ෂ 5 ට ආසන්නයි
Mon Oct 30, 2017 7:46 pm by nihal123

» ලෝක ඉතිහාසයේ විශාලතම කොටස් මිල කඩා වැටීම චීනයෙන් වාර්තා වෙයි
Mon Oct 30, 2017 7:45 pm by nihal123

» COMB.N0000 ( COMMERCIAL BANK OF CEYLON PLC )
Mon Oct 30, 2017 4:53 pm by Rana

» ධම්මික පෙරමුණට එයි
Sun Oct 29, 2017 10:09 pm by කිත්සිරි ද සිල්වා

» කොටස් මිල ඉහළ යාමෙන් ඇමේසන් ලොක්කා ලොව අංක එකේ සල්ලිකාරයා වුණේ මෙහෙමයි
Sun Oct 29, 2017 7:22 pm by nihal123

» schizophrenia / භින්නෝන්මාදය
Sat Oct 28, 2017 7:52 pm by sashimaal

» බුදු දහම වැළඳ ගන්නා බවට මායාවතීගෙන් අභියෝගයක්.
Sat Oct 28, 2017 11:58 am by කිත්සිරි ද සිල්වා

November 2017
SunMonTueWedThuFriSat
   1234
567891011
12131415161718
19202122232425
2627282930  

Calendar Calendar

Disclaimer


Information posted in this forum are entirely of the respective members' personal views. The views posted on this open online forum of contributors do not constitute a recommendation buy or sell. The site nor the connected parties will be responsible for the posts posted on the forum and will take best possible action to remove any unlawful or inappropriate posts.
All rights to articles of value authored by members posted on the forum belong to the respective authors. Re-using without the consent of the authors is prohibited. Due credit with links to original source should be given when quoting content from the forum.
This is an educational portal and not one that gives recommendations. Please obtain investment advises from a Registered Investment Advisor through a stock broker

Port city to continue...

View previous topic View next topic Go down

Port city to continue...

Post by poor boy on Thu Feb 05, 2015 6:46 pm

Cabinet approval given to port city construction. this information may be the reason for AEL high activity today. some people are lucky to get the information before it come to media.


poor boy
Active Member
Active Member

Posts : 761
Join date : 2014-10-09

Back to top Go down

Re: Port city to continue...

Post by කිත්සිරි ද සිල්වා on Thu Feb 05, 2015 6:49 pm

Tilak or Nolak, grapevine is always working in CSE for those who dare but do not share. Very Happy  
poor boy wrote:Cabinet approval given to port city construction. this information may be the reason for AEL high activity today. some people are lucky to get the information before it come to media.
avatar
කිත්සිරි ද සිල්වා
Top contributor
Top contributor

Posts : 6879
Join date : 2014-02-23
Age : 59
Location : රජ්ගම

Back to top Go down

Re: Port city to continue...

Post by poor boy on Thu Feb 05, 2015 6:55 pm

I am happy about the decision anyway. all other halted projects also should be started .



poor boy
Active Member
Active Member

Posts : 761
Join date : 2014-10-09

Back to top Go down

Re: Port city to continue...

Post by කිත්සිරි ද සිල්වා on Thu Feb 05, 2015 6:59 pm

With or without looking at the procedures followed and or the ramifications ? Very Happy
poor boy wrote:I am happy about the decision anyway.  all other halted projects also should be started .
avatar
කිත්සිරි ද සිල්වා
Top contributor
Top contributor

Posts : 6879
Join date : 2014-02-23
Age : 59
Location : රජ්ගම

Back to top Go down

Re: Port city to continue...

Post by poor boy on Thu Feb 05, 2015 8:04 pm

The positive effects of the  port city approval may induce a big  interest in  JKH share nullifying effects of super gain tax and casino issue.
hope JKH will pass 230 very soon.


Last edited by poor boy on Thu Feb 05, 2015 8:49 pm; edited 1 time in total

poor boy
Active Member
Active Member

Posts : 761
Join date : 2014-10-09

Back to top Go down

Re: Port city to continue...

Post by Future123 on Thu Feb 05, 2015 8:37 pm

I have a feeling that casino license will be granted to JKH after the election may be next year. Who thought UNP would go for the port city project.

Remember, JKH is the most prestigious company in SL. No government would go against them. They create and retain large workforce. The government should motivate them to grow bigger. JKH is SL's attraction and significant contributor to the economy.

We can see real good things after the election.

Future123
Active Member
Active Member

Posts : 1417
Join date : 2014-04-09

Back to top Go down

Re: Port city to continue...

Post by kass on Thu Feb 05, 2015 9:44 pm

Wonder what reaction will JVP and JHU show for this decision. This is a good move for the betterment of the country. China will be the new world leader in the next decade. However the sad part is that when MR starts this it is a real bad project all UNP and JVP were against it and clearly shows their low quality
avatar
kass
Top contributor
Top contributor

Posts : 469
Join date : 2014-02-27

Back to top Go down

Re: Port city to continue...

Post by RPPA on Thu Feb 05, 2015 10:16 pm

poor boy wrote:Cabinet approval given to port city construction. this information may be the reason for AEL high activity today. some people are lucky to get the information before it come to media.


Mate. Foreigners knew it before the locals.They have bought. We haven't.Very Happy

RPPA
Top contributor
Top contributor

Posts : 605
Join date : 2014-11-28

Back to top Go down

Re: Port city to continue...

Post by poor boy on Thu Feb 05, 2015 10:37 pm

I can  remember those bad days . I guessed  American raja knew about bomb blasts in colombo before it  happened .he played well in Colombo stocks because of this fact. anyway at least American regulators brought him to books.

I think thilak sir  should look in to present also before digging in to the past. last few days transactions may give some clues.

poor boy
Active Member
Active Member

Posts : 761
Join date : 2014-10-09

Back to top Go down

Re: Port city to continue...

Post by chinwi on Fri Feb 06, 2015 7:46 am

Future123 wrote:I have a feeling that casino license will be granted to JKH after the election may be next year. Who thought UNP would go for the port city project.

Remember, JKH is the most prestigious company in SL. No government would go against them. They create and retain large workforce. The government should motivate them to grow bigger. JKH is SL's attraction and significant contributor to the economy.

We can see real good things after the election.

Yes. If people give enough power to UNP .
Notorious JVP , JHU (leaders) will have no voice or power to disrupt positive march.

I think Northern Highway, at least to Kandy should get the green light. Only thing is, they have to accept the cost is not 30% of Mahinda era estimate.

chinwi
Top contributor
Top contributor

Posts : 999
Join date : 2014-02-23

Back to top Go down

Re: Port city to continue...

Post by smallville on Fri Feb 06, 2015 8:41 am

yes.. The Northern Highway, at least to Kandy should be materailised. Its onna be a good move to shorten the time (2-3hrs from col) travel to Kandy

_________________
I take risks as a Trader and I select stocks based on Tech and daily Cash in/out. Therefore, my methods may not suit u.. so DYO analysis before making any decisions.
avatar
smallville
Top contributor
Top contributor

Posts : 1722
Join date : 2014-02-23
Location : Trying to figure out..

Back to top Go down

Re: Port city to continue...

Post by Hawk Eye on Fri Feb 06, 2015 11:34 am

smallville wrote:yes.. The Northern Highway, at least to Kandy should be materailised. Its onna be a good move to shorten the time (2-3hrs from col) travel to Kandy


I think Kandy HW will go ahead as Malik Samarawickramas involved in it
avatar
Hawk Eye

Posts : 423
Join date : 2014-03-11

Back to top Go down

Re: Port city to continue...

Post by nihal123 on Mon Feb 09, 2015 12:30 pm

කොළඹ වරාය නව නගර සැලසුම වහා හකුලා ගනු-JVP සීනුව හඩවයි

(www.randora.lk-08/02/15) – ගාලූමුවදොර සිට වැල්ලවත්ත දෙසට අක්කර 575ක් පමණ මුහුද ගොඩකර මාස 36ක කාලයකින් ඩොලර් මිලියන 600ක් වැය කර නිමාව දකින්නට සැලසුම්කර ඇති කොළඹ වරාය නව නගර සැලසුම වහා හකුලා ගන්න යැයි ජනතා විමුක්ති පෙරමුණ රජයට අවධාරණය කරයි.
කොළඹ වරාය නගරය ව්‍යාපෘතිය වහා නතර කළ යුතු බව ජනතා විමුක්ති පෙරමුණ පවසයි. එහි ඉදිකිරීම් සඳහා කිසිසේත් ඉඩ නොදෙන බවයි අද තංගල්ලේදී පැවති ජන හමුවකදී ජනතා විමුක්ති පෙරමුණු නායක අනුර කුමාර දිසානායක මහතා පැවසූවේය.

මහින්ද රජය පැරදූවේ හා මෛත්‍රී රජය බිහි කළේ ඒ සඳහා නොවන බවත් එම ව්‍යාපෘතිය නතර කිරීම සඳහා අවශ්‍යකරන බලපෑම ඉදිරියට ගෙන යන බවත් එම පක්ෂයේ නායක අනුර කුමාර දිසානායක මහතා පැවසීය.

“අපේ රටේ කුඹුරක් ගොඩ කරන්න නීතියක් තියෙනවා. එහෙත් මුහුදක් ගොඩ කරන්න නීතියක් නැහැ. මේ සඳහා වහාම නීති හැදිය යුතුයි. කොළඹ මුහුදේ අක්කර පන්සිය ගණනක් ගොඩ කරන්න අඩුම තරමින් පතුල මුහුදු අක්කර 1000 ක් වත් ඕනේ. ගල් විතරක් කියුබ් කෝටි 12 ක් ඕනේ. හොයාගෙන තියෙන්නෙ කෝටි 02 කයි. මේ ව්‍යාපෘතිය අනිවාර්යයෙන්ම පරාජය කරනවා”. යනුවෙන්ද පැවසීය.

පහත පළ වෙන්නේ මෙයට අදාලව අද සන්ඩේ ටයිමිස් පුවත් පතේ පළවු දේශපාලන ලිපිය ලංකාදිප වෙබ් අඩවිය පරිවර්තනය කර තිබු වාර්තාවේ අදාල කොටසයි .



චීන ජනපති ෂි ජින්ග් පින්ග් ගේ විශේෂ නියොජිතයෙකු ලෙස මෙරටට පැමිණ සිටි එරට සහයක විදේශ අමාත්‍ය ලියු ජියැන්හෝ පසුගිය බ‍්‍රහස්පතින්දා දිනයේ හමුවූ අවස්ථාවේ විදේශ අමාත්‍ය මංගල සමරවීර මහතා සෘජුව අදහස් පළ කළේය.


ලියු ජියැන්හෝ මහතා චීන ආධාර මත කි‍්‍රයාත්මක වන වරාය නගරය ව්‍යාපෘතිය ඉදිරියට ගෙන යෑමට ශී‍්‍රලංකා රජය ගෙන තිබෙන තීරණය ගැන සතුට පළ කළ අවස්ථාවේ වහාම අදහස් දැක්වූ මංගල සමවීර මහතා පැවසූයේ ව්‍යාපෘතිය ඉදිරියට කි‍්‍රයාත්මක කිරීම හෝ නොකිරීම ගැන රජය මෙතෙක් තීරණයක් ගෙන නොමැති බවය.මේ සම්බන්ධයෙන් පලව තිබෙන මාධ්‍ය වාර්තා පදනම් විරහිත බවද හෙතෙම කීවේය.


පසුගිය බ‍්‍රහස්පතින්දා දිනයේ විශේෂ ප‍්‍රකාශයක් සිදුකළ නව රජයේ කැබිනට් ප‍්‍රකාශක අමාත්‍ය රාජිත සේනාරත්න මහතා වරාය නගරය ව්‍යාපෘතිය ඉදිරියට ගෙන යෑමට රජය තීරණය කර ඇතැයි පැවසීය.ලියු ජියැන්හෝ සහයක අමාත්‍යවරයා සේනාරත්න මහතාගේ ප‍්‍රකාශය ඉත සිතින් විශ්වාස කර ඇති බව පෙනෙන්නට තිබුණි.මාධ්‍ය හමුවේදී රාජිත සේනාරත්න අමාත්‍යවරයා වැඩිදුරටත් පවසා සිටියේ බදාදා පැවැත්වුනු අමාත්‍ය මණ්ඩල රැස්වීමේදී වරාය නගරය ව්‍යාපෘතිය දිගටම කි‍්‍රයාත්මක කිරීමට සියලූදෙනාගේම සහය පළවූ බවය.


අගමැතිතුමා අපට පැවසුවා වරාය නගරය ඉදිරියටම කි‍්‍රයාත්මක කළ යුතුව ඇතැයි කියා.චීන රජය සමග මේ ගැන ගැටලූවක් ඇතිකර ගත යුතු නැහැ.මොකද චීනයත් එක්ක අපට තිබෙන සමිීප සබදතා නිසා වෙනස්කමක් කරන්න ඕනෑ නම් සාකච්ඡුා කරලා ඒක කරගත්තහැකි කියලා එතුමා පැවසුවා.


යැයි සේනාරත්න මහතා එදා මාධ්‍ය හමුවේදී කිවේය.පාර්ලිමෙන්තු අනු කමිටුවක් ව්‍යාපෘතියේ තොරතුරු විමර්ෂණය කර බලා තිබෙන බවද එම කමිටුවේ නිර්දේශයද ව්‍යාපෘතිය ඉදිරියටම කි‍්‍රයාත්මක කළ යුතුව තිබෙන බවද ඔහු පැවසීය.පාඨලී චම්පික රණවක මහතා මේ කමිටුවේ සාමාජිකයෙකුදැයි මාධ්‍යවේදියෙකු විමසා සිටි විට අමාත්‍යවරයා ඔව් යැයි පිළිතුරු දුන්නේය.රණවක මහතා මුල් කාලයේ සිටම මෙම ව්‍යාපෘතියට විරුද්ධව අදහස් පළ කළ අයෙකි.


පසුව මේ ගැන පාර්ලිමෙන්තුවේදී විශේෂ ප‍්‍රකාශයක් කළ අගමැති රනිල් වික‍්‍රමසිංහ මහතා රාජිත සේනාරත්න මහතා සිදුකළ ප‍්‍රකාශයට හාත්පසින්ම විරුද්ධ අදහස් පල කරමින් ව්‍යාපෘතියේ අනාගතය ගැන තවමත් තීරණයක් ගෙන නැතැයි අවධාරණය කළේය.


මේ රජය බලයට පත්වුනාට පස්සේ මා මෙම ව්‍යාපෘතිය සම්බන්ධ සියලූ තොරතුරු ඉල්ලා සිටියා.පරීක්ෂා කරලා බැලූවට පස්සේ තමයි තේරුණේ සියලූ තොරතුරු අපට ලැබිලා නොමැති බව.පාරිසරික අධ්‍යන වාර්තාවෙත් ගැටලූ රාශියක් තිබුණා.අප මේ ගැන සොයාබලන්න විශේෂ කමිටුවක් පත්කර තිබෙනවා.ඒ වගේම මගේ නායකත්වය යටතේ පාර්ලිමෙන්තු අනු කමිටුවකුත් මේ ගැන සොයා බලමින් සිටිනවා.ව්‍යාපෘතිය ගැන අන්තිම තීරණය ගන්නේ මේ කමිටු වලින් ලැබෙන වාර්තා වලට අනුව.සමහර පරිසර සංවිධාන කියනවා වරාය නගරය ව්‍යාපෘතිය සම්පූර්ණයෙන්ම නවතා දැමිය යුතුය කියා.මේ කියන විදිහට ව්‍යාපෘතිය සම්පූර්ණයෙන්ම නවතා දැමිය යුතුය කියන මතයේ නම් අප නැහැ.


කමිටු වල වාර්තා ලැබුණු පසු අප අවසන් තීරණයක් ගන්නවා.ගැසට් පත‍්‍රය සංශෝධනය කිරීමත් ඒ එක්කම සිදුකරනවා.මෙතැන ප‍්‍රධාන ගැටලූ දෙකක් තිබෙන බව අප සියලූදෙනා වටහා ගන්න වුවමනායි.මේක චීන රජයේ අනුදැනුම මත කි‍්‍රයාත්මක වන විශාල ව්‍යාපෘතියක්.ඒ වගේ ව්‍යාපෘතියක් එක සැරේට නවත්වන්න බැහැ.අනෙක් කාරණය තමයි මේ ව්‍යාපෘතියෙන් පරිසරයට සිදුවන බව කියන හානි සම්බන්ධයෙන් නැගී තිබෙන චෝදනා.එහෙම පරිසරයට හානි සිදුවෙන්න දෙන්න බැහැ.ඒ වගේම මේ ව්‍යාපෘතිය නිසි පරිදි අපේ රටේ නීති හා රෙගුලාසි වලට අනුවද කි‍්‍රයාත්මක වෙන්නේ කියලා සොයාබලන්නත් අවශ්‍යයි.විශේෂ කමිටුව මේ කරුණු ගැන තමන්ගේ වාර්තාව සකස් කළායින් පස්සේ පාර්ලිමෙන්තු අනු කමිටුව ඒක විමර්ෂණය කරලා ඒ ගැන තවත් වාර්තාවක් ඉදිරිපත් කළාට පස්සේ තමයි කැබිනට් මණ්ඩලයේදී ව්‍යාපෘතිය ගැන අවසන් තීරණය ගැනෙනු ඇත්තේ.චීන රජය හා ශී‍්‍රලංකාව ඇතිකරගෙන තිබෙන ගිවිසුම එක සැරේට ඉරා දමන්න අප කටයුතු කරන්නේ නැහැ.මේ ගැන මා අද දිනයේ චීන රජයේ විශේෂ දුතයාටත් පැහැදිලි කළා.අවසන් වාර්තාව ලැබිලා නැති නිසා ව්‍යාපෘතිය ගැන අවසන් තීරණයක් ගෙන නොමැති බව මා ඔහුට දැනුම් දුන්නා.වාර්තාව සම්පූර්ණ කරන්න තව සති දෙකක් විතර යාවි..


අගමැතිවරයා එසේ පිළිතුරු දුන්නේ ජනතා විමුක්ති පෙරමුණේ නායක අනුර කුමාර දිසානායක මහතා වරාය නගරය ව්‍යාපෘතියේ අනාගතය සම්බන්ධයෙන් ඇතිව තිබෙන ව්‍යාකූල තත්ත්වය පිළිඹද ප‍්‍රශ්න කළ විටය.


මා මාධ්‍ය වාර්තා දැකලා පුදුම වුනා.මොකද අපේ ඇමතිමණ්ඩලය තවම ව්‍යාපෘතිය ගැන අවසන් තීරණයක් ගෙන නැහැ. යැයි සන්ඬේ ටයිම්ස් වෙත විශේෂ ප‍්‍රකාශයක් සිදුකරමින් විදේශ අමාත්‍ය මංගල සමරවීර මහතා පැවසීය.


චීනය ශී‍්‍ර ලංකාවේ දියත් කර තිබෙන සියලූ ව්‍යාපෘති විශේෂ විමර්ෂණයකට ලක් කර තිබෙන බව මංගල සමරවීර අමාත්‍යවරයා චීන විශේෂ නියෝජිතයා හමුවේ පැවසීය.


කොළඹ වරාය නරගය ව්‍යාපෘතිය එය ආරම්භ කළ සමයේ සිටම රහසිගතව කි‍්‍රයාත්මක කෙරුණක් බව අමාත්‍යවරයා කීය.අතීතය සිහිපත් කළ හෙතෙම එවක එක්සත් ජනතා නිදහස් සන්ධාන රජය මෙම ව්‍යාපෘතියට අනුමැතිය දුන් අවස්ථාවේ එදා විපක්ෂයේ සිටි තමන් ඇතුලූ අනෙකුත් මන්තී‍්‍රවරුන් එම ව්‍යාපෘතිය සම්බන්ධ කරුණු සියල්ල හෙළි කරන්නැයි නැවත නැවතත් ඉල්ලා සිටියද රජය ඒ කිසිවකට කන් නොදුන් බව පැවසීය.මෙනිසා ව්‍යාපෘතිය සම්බන්ධයෙන් රටේ පවතින්නේ එතරම් සුභවාදී අදහසක් නොවන බව අමාත්‍යවරයා චීන නියෝජිතයාට පැහැදිලි කර දුන්නේය.චීනයේ ෂි ජින්ග්පින්ග් ජනාධිපතිවරයා රජයේ දුෂණ හා වංචා මැඩලීමට දියත් කර තිබෙන වැඩසටහන ආදර්ශයට ගෙන ශී‍්‍රලංකාවද කටයුතු කරමින් සිටින බව ඔහු කීය.එනිසා සියලූ ව්‍යාපෘති විමර්ෂණය කළ යුතුවීමේ වැදගත්කම නැවත වරක් පෙන්වා දුන් ඔහු රටේ ජනතාව තමන් ඇතුලූ නව රජයට මේ වරම ලබාදී ඇත්තේ දින 100 යේ වැඩපිළිවෙල කි‍්‍රයාත්මක කිරීම මත හා දූෂණය මර්දනය කිරීමට නව රජය කටයුතු කරන බවට දුන් පොරොන්දුව මත පිහිටා බව පැවසීය.


මංගල සමරවීර අමාත්‍යවරයාගේ ප‍්‍රකාශය නිසා කොළඹ රාජතාන්ති‍්‍රකයින්ගේ සමාජය කැළඹීමට පත්ව තිබූ අයුරු පසුගිය දින කිහිපයේදී දැකගත හැකිවිය.වඩාත්ම කලබලයට පත්ව සිටියේ ඉන්දියාවය.ව්‍යාපෘතිය සම්බන්ධයෙන් ශී‍්‍රලංකා රජයේ අවසන් තීරණය ඉක්මනින්ම දැනගැනීමේ වුවමනාවක් ඉන්දියාවට තිබුණි.වරාය නරගය සම්පූර්ණ වීමෙන් පසු එය චීන ආධාර වලින්ම ඉදිකළ කොළඹ වරායේ නව ජාත්‍යන්තර කන්ටේනර පර්යන්තයට ඉතාම ආසන්නව පිහිටන අතර පසුගිය සමයේ විවිධ කටයුතු සදහා ශී‍්‍රලංකා මුහුදු කලාපයට පැමිණි චීන යුධ නෞකා මෙන්ම සබ්මැරීනද නැංගුරම් ලා තිබුණේ මෙහිය.ඉන්දියාව වරාය නගරය සම්බන්ධයෙන් දැඩි අවධානයක් යොමු කිරීමට හේතුව වන්නේ මෙයයි.චීනයටම පවරා දෙන බිම් කොටසක් ඇති වරාය නගරයේ එම බිම් කොටසට යාබදව ඇත්තේ චීන යුධ නෞකා හා සබ්මැරීන නැංගුම් ලා තිබුණු කන්ටේනර පර්යන්තයකි.ඉන්දියාව බිය ගැන්වීමට මේ කරුණු අසමත්වුවහොත් පුදුමයකි.ආයෝජන ප‍්‍රවර්ධන,මහා මාර්ග හා උසස් අධ්‍යාපන අමාත්‍ය කබීර් හෂීම් පසුගියදා පැවති කැබිනට් හමුවේදී වරාය නගරය ව්‍යාපෘතිය සම්පූර්ණයෙන්ම විමර්ෂණය කළ යුතුව ඇතැයි සදහන් කැබිනට් පති‍්‍රකාවක් ඉදිරිපත් කර තිබෙන බවද සන්ඩේ ටයිම්ස් වෙත වාර්තා වේ.



සන්ඩේ ටයිම්ස් දේශපාලන තීරුවෙන් 2014 ජනවාරි මස 19 වැනිදා අනාවරණය කළ පරිදි පසුගිය එක්සත් ජනතා නිදහස් සන්ධාන රජය ඩොලර් ලක්ෂ 13370 ක් වටිනා මෙම වරාය නගරය ව්‍යාපෘතිය කි‍්‍රයාත්මක කිරීමට අවසරය ලබාදී ඇත.ව්‍යාපෘතිය සඳහා ගාලූ මුවදොරින් අක්කර 575 ක බිම් ප‍්‍රමාණයක් පවරා ගැනෙන බව සඳහන් විය. චයිනා කොමියුනිකේෂන්ස් කම්පැනි ලිමිටඞ් නම් සමාගමක් මෙම ව්‍යාපෘතිය භාරව කටයුතු කරනවා හැරෙන්නට මේ පිළිඹදව වැඩි තොරතුරක් රජය හෙළි කළේද නැත. ආසියා කලාපයේ වෙළද මධ්‍යස්ථානයක් හා අන්තර්ජාතික තලයේ සම්බන්ධතා ඇති වරායක් ලෙසට කොළඹ වරායේ ප‍්‍රතිරූපය ඉහළ දැමීමට තමයි මේ වරාය නගරය ඉදි කෙරෙන්නේ.හිටපු ජනපති මහින්ද රාජපක්ෂ මහතා තම අමාත්‍ය මණ්ඩලයට ව්‍යාපෘතිය ගැන හදුන්වාදුන්නේ එසේය.


ව්‍යාපෘතිය සදහා වැයකෙරෙන මුදල ඩොලර් ලක්ෂ 2100 ක් වැයවූ මත්තල ගුවන්තොටුපල,ඩොලර් 3160 ක් වැයවූ හම්බන්තොට වරායේ පළමු අදියරේ ඉදිකිරීම් කටයුතු,ඩොලර් ලක්ෂ 3500 ක් වැයවූ කොළඹ කටුනායක අධිවේගී මාර්ගය යන ව්‍යාපෘති වල මුලූ වැය එකට එකතු කළ විට ලැබෙන අගයටත් වඩා ඉහළය.ව්‍යාපෘතිය කි‍්‍රයාවට නැංවෙන්නේ වරාය අධිකාරියේ හා ආයෝජන ප‍්‍රවර්ධන මණ්ඩලයේ අධීක්ෂණය යටතේය.මෙම ව්‍යාපෘතියේ විශේෂ ලක්ෂණයක් වූයේ වෙන්කෙරෙන භූමි ප‍්‍රමාණයෙන් කොටසක් අවුරුදු 99 කට ඉදිකිරීම් කටයුතු සිදුකරන චීන සමාගමට පවරා දී තිබීමය.මෙසේ පවරා දෙන ඉඩමේ වටිනාකම ඩොලර් ලක්ෂ 240 ක් නැතිනම් රුපියල් බිලියන 3 ක් පමණ වන බව සදහන් විය.


භූමියේ හෙක්ටයාර 125 ක අයිතිය ශී‍්‍රලංකා වරයා අධිකාරිය සතුය.එයින් හෙක්ටයාර 65 ක්ම ගොඩ ඉඩම්ය.ක‍්‍රමෝපාය සංවර්ධන ව්‍යාපෘතියක්යැයි මෙය හැදින්වින.වරාය අධිකාරියට භූමිය පවරාගැනීමේදී කිසිදු ගාස්තුවක් ගෙවීමට සිදුනොවූවා සේම අදාළ චීන සමාගමද දේපළ පැවරීමේ බද්දෙන්,බලපත‍්‍ර බදු වලින් නිදහස් කර තිබුණි.ශී‍්‍රලංකා වරාය අධිකාරියට ලැබෙන ඉඩම් තෑග්ගක් ලෙස එවක රජය මෙය හැදින්විය.කැබිනට් මණ්ඩලයේ අනුමැතිය ලැබීමටත් පෙර ශී‍්‍රලංකා වරාය අධිකාරිය චීන සමාගම හා අවබෝධතා ගිවිසුමක් අත්සන් කළේය.මේ සදහා උපදෙස් ලබාදුන්නේ වැඩ බලන කැබිනට්ටුවකින් පත් කෙරුණු විශේෂ විමර්ෂක කමිටුවකි.එයින්ම මෙම ගිවිසුම අත්සන් කිරීමට දෙපාර්ශවයට තිබුණු කලබලය පැහැදිලි වේ.කැබිනට් මණ්ඩලයේ අමාත්‍යවරුන්ගේ අනුමැතිය ලැබ ආරම්භ විය යුතුව තිබූ මේ සා විශාල වටිනාකමකින් යුතු ව්‍යාපෘතියක් කමිටුවකින් ලද නිර්දේශයක් මත ආරම්භ කෙරුණේ කෙසේදැයි ගැටලූ සහගතය.


වරාය නගරයේ සියලූ තොරතුරු අනාවරණය කර ගැනීමේ අරමුණින් නව රජය තම විමර්ෂණ කටයුතු දියත් කිරීමට නියමිතය.මෙම යෝජනාව ඉදිරිපත් වීමට හේතු මොනවාද,වගකිව යුත්තේ කවුරුන්ද,කොමිස් මුදල් ගෙවා ඇතිද,හා මෙවන් මෙගා සංවර්ධන ව්‍යාපෘතිීන් දියත් කිරීමට ප‍්‍රථමයෙන් තැබිය යුතු මූලික පියවරයන් ගැන සැළකිල්ලක් යොමුව තිබේද, ආදී කරුණු ගැන මෙම විමර්ෂණයෙන් සොයාබැලෙනු ඇත.බස්නාහිර පළාතේ නැගෙනහිර කොටසේ ගොඩනැගිලි ඉදිකර නොමැති හිස් ඉඩම් රාශියක් තිබෙන බව පසුගිය සතියේ රජයේ ප‍්‍රබලයින් කිහිපදෙනෙකුම පෙන්වාදුනි.එසේ හිස් ඉඩම් තිබියදී මෙසේ විශාල මුදලක් වැය කරමින් මුහුද ගොඩකරන්නට දරන උත්සාහයේ ඵලය කුමක්දැයි ඔවුහු විමසූහ.
avatar
nihal123
Top contributor
Top contributor

Posts : 4214
Join date : 2014-02-24
Age : 51
Location : Waga

Back to top Go down

View previous topic View next topic Back to top


 
Permissions in this forum:
You cannot reply to topics in this forum